Nicke78 0 Postad 17 Augusti , 2014 Halloj Efter en transport så märkte jag att ett spännband har legat emot själva kåpan mellan motorn och riggen och den har gått sönder, är det någon som vet vad den heter och dess betydelse, finns det att köpa nya/beg/pirat någonstans. Motorn är en Yamaha 40hk Årsmodell -93 Tacksam för svar // Nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicke78 0 Postad 17 Augusti , 2014 Halloj Efter en transport så märkte jag att ett spännband har legat emot själva kåpan mellan motorn och riggen och den har gått sönder, är det någon som vet vad den heter och dess betydelse, finns det att köpa nya/beg/pirat någonstans. Motorn är en Yamaha 40hk Årsmodell -93 Tacksam för svar // Nicke För att förstå vad jag menar så har jag tagit en bild från nätet och ringat in själva plastkåpan/kragen. // Nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicke78 0 Postad 17 Augusti , 2014 Halloj Efter en transport så märkte jag att ett spännband har legat emot själva kåpan mellan motorn och riggen och den har gått sönder, är det någon som vet vad den heter och dess betydelse, finns det att köpa nya/beg/pirat någonstans. Motorn är en Yamaha 40hk Årsmodell -93 Tacksam för svar // Nicke För att förstå vad jag menar så har jag tagit en bild från nätet och ringat in själva plastkåpan/kragen. // NickePlastkåpa maringuiden.png Jag gick ut i garaget idag och skruvade bort kåpan och insåg att fästena bara hade lossnat, provar att ta med allt till jobbet och limma med ett special lim. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 51 Postad 18 Augusti , 2014 Brukar funka rätt bra att punktsmälta ihop plasten med en lödkolv. Håller bättre än lim. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser