Gå till innehåll
söndag 19 juli 2026
Nicke78

Plastkåpa?

Rekommendera Poster

Halloj

Efter en transport så märkte jag att ett spännband har legat emot själva kåpan mellan motorn och riggen och den har gått sönder, är det någon som vet vad den heter och dess betydelse, finns det att köpa nya/beg/pirat någonstans.

Motorn är en Yamaha 40hk

Årsmodell -93

Tacksam för svar

// Nicke 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj

Efter en transport så märkte jag att ett spännband har legat emot själva kåpan mellan motorn och riggen och den har gått sönder, är det någon som vet vad den heter och dess betydelse, finns det att köpa nya/beg/pirat någonstans.

Motorn är en Yamaha 40hk

Årsmodell -93

Tacksam för svar

// Nicke 

För att förstå vad jag menar så har jag tagit en bild från nätet och ringat in själva plastkåpan/kragen.

// Nickepost-105271-0-46278300-1408283852_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj

Motorn är en Yamaha 40hk

Årsmodell -93

Tacksam för svar

// Nicke 

För att förstå vad jag menar så har jag tagit en bild från nätet och ringat in själva plastkåpan/kragen.

// Nickeattachicon.gifPlastkåpa maringuiden.png

Jag gick ut i garaget idag och skruvade bort kåpan och insåg att fästena bara hade lossnat, provar att ta med allt till jobbet och limma med ett special lim.post-105271-0-19666200-1408305785_thumb.jpgpost-105271-0-43147000-1408305801_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brukar funka rätt bra att punktsmälta ihop plasten med en lödkolv. Håller bättre än lim. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...