AndreasAn 9 Postad 16 April , 2014 (redigerade) Är det någon som har en kiwiprop propeller monterad på ett s-drev? Har köpt en men saknar en distansring/linavskärare som skall sitta på axeln mellan zinkringen och proppelerns nav. Är det någon som har koll på denna och vart man kan få tag på en? Finisterra som säljer propellern refererar till den i sin monteringsinstruktion men jag hittar den inte någonstans. Företaget har upphört i Sverige och deras Norska representant verkar omöjlig att få tag på. Redigerad 16 April , 2014 av AndreasAn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 16 April , 2014 Jag skulle kontakta företaget direkt med lite frågor jag hade och de har varit väldigt snabba med information och hjälp. Ha rinte köpt proppen ännu men företaget ska definitivt ha en eloge för bra kundmötande http://www.kiwiprops.co.nz/cms/index.php/companycontacts Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 24 April , 2014 Jag skulle kontakta företaget direkt med lite frågor jag hade och de har varit väldigt snabba med information och hjälp. Ha rinte köpt proppen ännu men företaget ska definitivt ha en eloge för bra kundmötande http://www.kiwiprops.co.nz/cms/index.php/companycontacts Mailade företaget och fick svar bara några timmar senare! Mellan propellernav och anod skall det vara en 10mm:s distans som är standard på Yanmar-drevet (artkelnummer 196420-09250). /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 24 April , 2014 Kul attt du fick snabb hjälp, då har dom fortfarande en kundservice med plus i kanten Måste ju fråga om du är nöjd med proppen då den ligger i min "att köpa" lista om jag någonsin blir klar med båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 24 April , 2014 Kul attt du fick snabb hjälp, då har dom fortfarande en kundservice med plus i kanten Måste ju fråga om du är nöjd med proppen då den ligger i min "att köpa" lista om jag någonsin blir klar med båten Har inte sjösatt ännu men jag återkommer med kommentarer! Byter just nu både motor och propeller så det kanske blir svårt att urskilja vad som gör vad när man går ifrån 13 hk till 28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 24 April , 2014 Kul attt du fick snabb hjälp, då har dom fortfarande en kundservice med plus i kanten Måste ju fråga om du är nöjd med proppen då den ligger i min "att köpa" lista om jag någonsin blir klar med båten Har inte sjösatt ännu men jag återkommer med kommentarer! Byter just nu både motor och propeller så det kanske blir svårt att urskilja vad som gör vad när man går ifrån 13 hk till 28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 30 April , 2014 Själv hittade jag en 20 hk motor så när du testat och har en recension att ge så är jag definitivt intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 30 April , 2014 (redigerade) Ska du använda propellern mer än för vanlig sommarsegling kan det vara bra att välja nåt annat. Åtminstone om man ska tro Björn på Lindisfarne (numera Moon). De bor i "problemen" och seglar år ut och år in. Ingen har så bra koll som Björn när det gäller båt och prylar. De är i sjösättartagen efter två år på land med renovering av den "nya" båten. Finns mycket båtläsa på deras välgjorda internetsidor. http://sailaround.info/resor/2011/loggar/logg110616.htm Redigerad 30 April , 2014 av forgus31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser