Lasse-L 341 Postad 28 Oktober , 2013 När jag daterade upp Win 8 såfunkar inte klistra in längre. Någon mer som har samma problem. Tidigare version av 8an funkade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 28 Oktober , 2013 När jag daterade upp Win 8 så funkar inte klistra in längre. Nu har jag bytt till Google Chrome och inklistring fungerar. Microsoft släng dej i väggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 422 Postad 28 Oktober , 2013 Windows har varit skit sedan 3.11 blev ersatt av 95. Sådetså! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 28 Oktober , 2013 Exakt! Skall testa nya ubuntu-ersättaren Linux mint. Gissa vafför. Nästa gång W7 krånglar trycker jag in en XP proff istället i burken. Nästa burk blir ren Linux eller Mac. När jag senast tvingades installera om W7 kom inte några viktiga filer med och den vägrar låta sig uppdateras eller plocka in just de saknade filerna samt drivrutiner. Jag uppfann isamband med det ett antal nya ord, ej lämpade för SAOL. (Svensk Akad.ordlis) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 422 Postad 28 Oktober , 2013 Efter att ha uppdaterat min Ajfån m iOS7 har jag börjat ifrågasätta Apples fördelar på ett allvarligt sätt. Telefonen har blivit rätt medioker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 29 Oktober , 2013 Ja se om phåniga ajfar vet jag inte så mycket. Hustru har en Galaxy och den apparaten tycker inte om mig. Har för torr hud så den reagerar inte när jag petar på den. Men hustru leker som den värsta tonåring å är lycklig. iPadden gillar mig inte heller. Men det är ömsesidigt. Det blir min g:a laptop som jag skall använda nästa säsong för sjökorten i båten. Rättat stavfel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Oktober , 2013 Jag förstår mig heller inte på ajfån. Har en av deras stenåldersmodeller. Va det ajfån 3 den hette. Det finns inte nån riktig strömbrytare man kan stänga av den med så kan det bli problem. Sen kan jag ju inte göra en norsk avstängning, dvs ta ur batteriet, Ibland när det ringer och man skall svara eller om man skall ringa och har brått, så har bilden på skärmen skalt upp till 500 till1000% och det går varken att svara eller ringa. Det är näst intill omöjligt att stänga av den. Det inträffade för mig igår och det tog minst en halvtimme innan jag fått släpat bilden fram och tillbaka och lyckats stänga av den. Detta har hänt ett otal gånger. Är det nån som vet nån metod? Kanske bäst att köpa sig en enkel telefon, som inte innehåller en massa trams, men som går att ringa på. Jag hade en bra mobil tidigare, en sån som på bilden. Den fungerade i väldigt många år - dock inte för evigt, tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fabianm 1 Postad 29 Oktober , 2013 Älskar diverse fantastiska mobilbuggar Jag måste däremot säga att av alla smarta telefoner jag använt tycker jag ändå äpplet är den bästa, enkel och snygg design. De androidlurar jag haft har endast brytit samtal och haft för sig massa konstiga saker, plus att de enligt min mening har ett gräsligt interface. Men smaken är som baken! Gällande det härliga zoomproblemet så skulle jag prova att hålla in hemknappen och låsskärmsknappen/avstäningsknappen i om det är 10 sek(?) så startar telefonen om sig. Borde vara normal skala när den startat om sig sen. Windows 8 frågan har jag däremot inte ett svar på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Oktober , 2013 Det stämmer att den är normalt skalad när man äntligen får stängt av den. Den telefonen jag har nu är egentligen svärsonen. Han vill ju alltid ligga i teknikens framkant, så han köpte en ajfån 4 när den kom. Min egen ajfån 3 gicl sönder nån månad efter att garantin gått ut så jag fick låna hans gamla. Några dar efter att jag fått hans telefon mig till handa, låste den sig på något sätt. När jag träffade honom tre veckor senare tryckte han tre gånger på knappen du nämner och probemet var över. Har försökt att trycka på knappen, men inte så länge. Skall test det nästa gång. Tack för tippset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 51 Postad 29 Oktober , 2013 Fungerar det inte att klistra in med Ctr + veller Shift + insert heller? Om inte har du något lurt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 29 Oktober , 2013 Tacka vet jag knapptelefoner. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Oktober , 2013 På den tiden när man fortfarande var ung och vacker - eller som en av mina arbetskompisar brukar säga - en kunkapstörstande ungdom, hade jag och grannpojken tellefon mellan våra rum. Det fanns inga knappar på den, men väl väv. Har dessvärre ingen bild på nån av telefonerna, men ett gammalt kort på husen med telefonledningen inritad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser