Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
neubert

Nu lyfter Costa Concordia!

Rekommendera Poster

Ja du jag håller med dig till fullo, en sak de faktiskt är otroligt duktiga på är pumpar, allt som pumpas och kan pumpas är de nog bäst i världen på, märkligt !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Ett ödets ironi att de är bra på pumpar eftersom de verkligen vet hur de kan behöva dem smiley

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Ännu en italiensk sjöolycka som inte direkt var den bästa PR-resan för detta pizzaland; s.s. Andrea Doria. Vad var det nu vittnena på m/s Stockholm sa; Jo i de första livbåtarna från Andrea Doria satt bara manskap och besättning....

Vad var det nu befälhavaren Calamai sa; jo visst hade man radar men han hade inte riktigt kläm på den....

Länge leve pizzan och fegheten till sjöss, bägge går tydligen i arv!

Tack för idag, nu väntar duschen efter en dags slit i garaget, eller på varvet...

post-10024382-1394237657,3627_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tidigare jobb jag hade var som slambils schauför med både sug och spol , när ägaren

köpte en ny bil från Itatien, en Cappilotto, vart den snabbt döpt till Kappel otto för att den var så

omständigt att få igång med sug och spol , pumparna är jätte bra men styrsystemen ????

(Slambilen hade ca. 8 låsbara lådor utmed båda sidorna av tanken , alla lås har olika nycklar

  , hur tänker man som konstuktör då ,  vederbörande låste alldrig någon låda.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Offtopic från tråden men viva Italia, ändå på nåt sätt...

Cash is King!

1989 köpte det italienska rederiet Moby Lines min gamla arbetsplats, tågfärjan m/s Skåne. Köpesumman, som jag luskat ut i de statliga arkiven, var en hemlighet och pengarna överlämnades kontant i en stor väska till säljaren. Att rederiet har rykte om sig att vara maffiainfluerat gör kanske inte denna historia mindre trovärdig.

 

post-10024382-1394237658,2617_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gott vin gör de iaf, men man ska nog inte ta för många glas innan avfärd .............cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är i Italien flera ggr per år och trots alla liknelser med bananrepublik (både sant och falskt), så är det ändå lite imponerande att man är världens 7/8e största ekonomi och den norra delen har bland den högsta levnadsstandarden i världen. Några rätt måste de iaf ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han blir väl placerad i husarrest hemma hos Silvio Berlusconi tillsammans med 43 st unga beundrarinnor. :-P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...