Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
crabfish

Olyckan med 3 omkomna vid Örnsköldsvik

Rekommendera Poster

Snacka om att bädda för spekulationer. Det enda man kan vara någorlunda säker på är att det inte var den överlevande... Men kan dom (Polisen alltså) verkligen mörklägga en sån sak? Eller ja, kan o kan men FÅR dom lägga locket på? Om ett brott anses uppklarat borde det väl oavsett gå till åklagare. Om inte annat så för att fria den som troligen INTE körde/gjorde sig skyldig till något?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ojdå, det var riktigt OSMAKLIGT att du sitter och spekulerar så där på maringuiden KillerBoo!

VET du att den överlevande INTE körde??? Om du inte VET det tycker jag det är bäst för de anhörigas skull, för siteadmins skull och för Barak Obamas stadsbesök skull, att du omedelbart gör en AVBÖN och ber alla andra skribenter om ursäkt för att du existerar.

Så be om förlåt NU!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade det varit den överlevande som orsakat olyckan hade han troligtvis blivit åtalad. Han kan ju förvisso ha ljugit (om de lyckats höra honom).

Om man inte kan höra honom, eller finner det troligt att han inte framförde båten, vad skulle syftet vara att hitta den skyldiga? Att lägga över ansvar på de dödas anhöriga? Vi trodde att X körde. Så Ys och Zs föräldrar, barn och fru/man ska kunna kräva skadestånd av Xs familj?

Nä, jag tycker att det är jättebra att man inte går ut med info. Det gynnar ingen om denna info publicerades.

Bra polisen. Tack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två män i +40- årsåldern och två yngre tjejer. Den äldsta och tillika ägaren till båten omkom, liksom båda flickorna. Den överlevande körde inte båten i 48 knop kl 3 på natten efter partaj rakt in i en boj mitt på en fjärd, därefter upp på land 500 meter därifrån.

Vem tror ni körde?surprise Någon av tjejerna? (funderar)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt vad det går att läsa om utredningen i Örnsköldsviks Allehanda så är den överlevande ej förhörd ännu.

Han mår tydligen bättre då han flyttas till sjukhus i Örnsköldsvik

Den 40-årige man som överlevde båtolyckan i Örnsköldsvik för cirka två veckor sedan har förflyttats till sjukhuset i Örnsköldsvik.

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.6229518-den-overlevande-forflyttad-till-o-vik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syftet torde väl vara att (även officiellt) fria den som överlevde. Om inget åtal väcks finns ju alltid öppningar för div spekulationer huruvida han verkligen är bevisat oskyldig eller inte? Det lokala skvallret kan nog vara värre än några lösa spekulationer på ett eller annat internetforum. Visst kan det vara bra f de anhöriga att slippa se namn på den skyldige mm på AB/Expressens löp men om nu den överlevande är helt skuldfri tycker nog iaf jag att det skulle vara skönt att vara friad även officiellt och inte bara mellan raderna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, eller hur? :)

Det ironiska tycker jag är att avsikten att skona de anhöriga slår tillbaka på den som överlevde. Just genomatr det öppnas för spekulationer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, men om man läser det som inte står så framgår det ju ganska klart att det är utrett o klart att den som överlevde inte har någon skuld? Alltså iom att polisen inte kommer att gå ut m namnet på han som körde. För det lär man vara tvungen till om den överlevandes utsaga skulle leda till åtal av densamme?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant.

Den som överlevde är inte hörd ännu. Om det är så att man frikänner honom behöver man ha något annat att fastställa vem som körde.

Den som lämnade båten kan endast ha berättat vem som körde båten just då.

Än så länge har jag dock inte sett något om frikännande. Inte heller om några vittnen som kan vara till hjälp för att få fram hur det var då olyckan gick till.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört,så är den som överlevde kustbevakare...............

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han är inte kustbevakare!!!!!

 

För övrigt är det nog inga problem att utreda vem som körde utan att förhöra den överlevande. Det kan göras genom identifikation av skadorna. Det krävs ju inga CSI-metoder direkt...

 

Tycker också det känns märkligt att man inte talar om vem som körde. Offentliggör detta och slipp all möjlig ryktesspridning. Det kan bara bli fel av att mörka sanningar - i stort som smått.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att två händelser har blivit en här!

Han som brakade in i en bropelare i Sundsvall tidigare i somras är kustbevakare.

Ingen av de inblandade i Ö-vik hade kopplingar till KBV.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Westfjord26

Har du drabbts av regression? wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån avatar måste jag ju ha. kan inte ha båten nu när den är i annans ägo, hur får man bort bilden på sidan inloggade?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst kan man säga att alkohol var inblandat  i olyckan eftersom en av de avlidna hade alkohol i kroppen. Om det var föraren får vi aldrig veta. Man kan också på goda grunder anta att övriga var nyktra och en av dem kan ju mycket väl ha varit föraren. Dags att sluta med spekulationerna, även om det skulle kännas skönt för vissa att peka ut den stackars föraren.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är du troligen ute på hal is eller?

Vi vet fortfarande inte vem som körde.

Vi vet fortfarande inte om de som var med på båten var onyktra.

troligen var de det men ännu bara rykten och spekulationer.

Eller vet du mer?

Det vi vet är att 4 personer var med ombord när olyckan inträffade. Två män och två kvinnor. En av männen överlevde. Polis och utrdare har fortfarande inte lämnat ut några uppgifter om hur det var med onykterhet eller vem som körde båten.

Det verkar som om polisen vill lägga ned utredningen. Orsaken är inte klar om varför.

Så länge ingen fakta presenteras kommer det finnas massa spekulationer om hur det gått till, vem som körde och att de kanske var onyktra.

En tragisk olycka och osmakligt att komma med anklagelser om det saknas fakta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer inte med några anklagelser, och säger inget mer än artikeln säger. Utgår från att resultat kommer gällande alkoholhalt på övriga inblandade så småningom. Antar de inte bara tagit prov på en av de inblandade.

 

Varför polisen vill lägga ner utredning innan ens allt tekniskt arbete är slutfört är mystiskt, men det blir bara konspiratoriskt om man försöker spekulera i varför.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt av dig, jag hade fel och läste inte hela artikeln så noga.

 

Om det är ett obduktionsprotokoll och man skriver Det fanns alkohol i hans kropp... så är det båtägaren som hade alkohol i kroppen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...