Bosse 300 Postad 2 Augusti , 2013 Jag har varit och tittat på en båt med en dylik motor på akterspegeln. Den startade fint och gick mjukt och fint, verkar vara en riktigt pigg 4-taktare. Men det som bekymrade mig lite var en att skvallerstrålen inte kom igång förrens efter att man varvat upp motorn lite sen hängde den i ner på tomgång. Enligt säljaren skulle det sitta en helt ny impeller i men vad jag funderar på är om det kan bero på att impellerhuset är slitet. Är det någon som har funderingar kring detta så dela gärna er erfarenhet. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 2 Augusti , 2013 Folk byter bara impellern men glömmer ofta resten, schyssta slitbrickor och slithylsor är oxå en förutsättning för att det ska pumpa bra. Sen skiter folk ofta totalt i att titta på termostater och tryckhållningsventiler trots att dessa ofta har 1-års intervall på service, sett snurror som är 20 år gamla där dessa prylar aldrig varit isär. Impellerbyte brukar ligga runt 3 år och det brukar stå klart och tydligt att om bricka o hylsa är slitna ska de oxå bytas i manualerna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 2 Augusti , 2013 har du testat flera gånger och det är samma sak? kan ha varit sk*t i röret annars tar det inte många minuter att dra ner växelhuset och kolla impellern sen håller impellern mkt längre än vad folk säger bytte förra året på min 140HK 2006 tror inte att någon annan hade gjort det innan efter som den hade bara gått 40tim för 3årsen jag köpte kan säga att man såg ingen skilnad på den nya och den som satt i Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser