Tubbelubbe 0 Postad 19 Juli , 2013 Hej jag är en student som inte har så mycket pengar och inte heller någon erfarenhet eller kunskap av båt eller sjöliv. Men varje gång jag är vid vattnet så blir jag galen på att jag inte har någon båt att åka med så jag undrar om man kan skaffa båt på ett billigare sätt? Typ om man köper en sån här gammal sportbåt som alltid kommer upp på blocket och har på en trailer som man lastar i vattnet då är det bara en trailer och en båt som man behöver skaffa och inte någon båtplats eller förvaring. Jag har ungefär 30000 just nu kom gärna med förslag och så då jag som sagt inte har någon erfarenhet eller kunskap alls i det här ämnet. Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Juli , 2013 Det mesta på en båt går att fixa själv, med lite händighet. Och det behöver inte kosta så mycket och man kan oftast se själv vad som är fel och behöver fixas. Med ett undantag; motorn. Krånglar motorn blir det oftast dyrt och tar tid. Dessutom är det inte kul att åka båt och känna en oro för om man ska komma hem. Jag brukar få på tafsen här när jag säger att jag är misstänksam mot utombordare äldre än 7-10 år. (Diesel-inombordare känns lite lugnare o håller väl längre.) Fast jag säger det ändå. Kommentarer från övriga? :-) Dvs många båtar som är till salu har också gamla motorer. Kolla båten uppe ur vattnet (skador från grundstötningar? Sprickor?) och naturligtvis körande i vattnet. Är den vad du vill ha? Känns motorn pålitlig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tubbelubbe 0 Postad 19 Juli , 2013 Okej men finns det några båtar som är billiga som du kan rekommendera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser