Gå till innehåll
torsdag 01 maj 2025
Gedda

lösning på beväxtningsproblematiken?

Rekommendera Poster

skulle detta kunna vara en lösning på alla problem vad det gäller beväxtning? 

verkar hyffsat dyrt dock men tänk om det fungerar och håller båten fri från skit.

http://youtu.be/IPM8OR6W6WE 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

båten lär ju göra ett par knop extra också :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar ju som om medlet repelerar vatten på något sätt. Vilket innebär att man får knô ner båten i vattnet.

Undrar vad haken är, min gissning dyrt och att den snabbt nöts bort. Eller så är det en ren bluff från början till slut. Men som sagt det är mina gissningar.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Produkten släpper vid användning av tex högtryckstvätt så på båtar är det nog ingen lösning. På tal om lösning så brukar saltvatten lösa upp de flesta medel :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med det medlet verkar det inte vara nödvändigt med högtryckstvätt men frågan är om det håller att ständigt vara i kontakt med vatten och därmed ersätta bottenfärg. // Kapten Absolut

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl hållfastheten som spökar skulle jag tro. enligt vad man kan läsa på deras hemsida så är ytan effektiv i upp till 8 månader i växlande väder ovan vatten. 

För min egen del som sällan tar upp båten så vill jag ha propellern så ren som möjligt, för börjar det växa skal och annan skit på den så blir det sämre drag i propellern. 

Har hört folk som målar propellern med tusch, färg med cayennepeppar mm men vet inte hur bra saker och ting är? kopparförhydrade propellrarna på farsans båt och det höll ungefär en säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Syftade på att köra i vatten är att jämföra med högtycksspolning och medlet släpper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tydligen gjorts lite enkla tester, ser ju bra ut på bilderna i denna rapporten. Är i.o.f.s. också skeptisk, brukar finnas nån hake med nya miljösmarta alternativ. Men aldrig säga aldrig. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...