Gå till innehåll
torsdag 09 juli 2026
solave

omvulkning propeller

Rekommendera Poster

Har en propeller som har ett nav som krupit ur propellern ca en centimeter. Är det nagon som reparerat ett propeller nav och som kan rekomendera det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rapporterade inlägget för att fästa admins uppmärksamhet på att tråden markerts med löst nästan från början.

Min motivering; Detta är en tråd som markerades med löst nästan genast när den skapades. Kan det va en bugg i programmet. Det finns ju fler fall där så skett utan att trådskaparen är medveten om det, eller är det ett handhavandefel?

I sakfrågan har jag ingen uppfattning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med Propellertrim i Stockholm om det är värt att lämna in eller köpa ny.

Dom gör nog de flesta jobben på propellrar i Sverige och är både serviceinriktade och kunniga. En bra kombination. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag såg detta med efter att jag skickat det, kan det bero på att jag skickat det från tablet? Fick konstigt meddelande om att programmet inte stödjer formatet.

Får se om det sker igen.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här ser baksidan av proppen ut, plast hylsan är liksom utryckt. skickar en bild till från andra sidan med.

post-10014896-1394237354,6211_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag skulle vilja påstå att hela navet har kasat ur, inte vulkningen det går inte att slira på propellern heller. Någon som lämnat in prop för nav reparation tidigare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har lämnat in en prop för renovering, just till Propellertrim.

Anledningen var då att räfflorna för räffelaxeln var slitna så det blev för stort spel. Axeln är i hårdare material än navet så slitaget blir i propellernavet. Navet finns som reservdel men det är en konst att trycka i det i propellern. Press och yrkeskunnande. Lyckades själv trycka ut det men insåg min begränsning då det inte var lätt att få ut det och troligen betydligt svårar andra vägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har återställt löst

Det kan var så att den rutan markerats vid editering eller skapande.

Vi kommer snart att starta med den nya plattformen så detta kommer inte att åtgärdas.

//stavhammar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att höra att navet finns som reservdel ivf, kommer sannolikt skicka propellerna till Propellertrim efter konsultation imorgon. Hoppas verkligen på att slippa köpa ny propeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu sa jag mer än jag har täckning för. Din specifika propeller vet jag inget om men till vår prop fanns det. Propellertrim vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nav finns som reservdel, har talat med Proppellertrim som säger att de fixar detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...