Gå till innehåll
fredag 13 februari 2026
mrplasma

Vatten i kölsvinet, Yamarin 64

Rekommendera Poster

Igår drog man upp båten för säsongen. Tvättade botten med Toxal och den blev riktigt fin. När jag skruvade ur bottenproppen så kom det riktigt mycket vatten! Uppskattar det till 2-3 hinkar! Kan det bli så mycket kondens eller har jag hål någonstans? Polaren har bottenmålad och han hade knappt någe vatten alls!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade också mycket vatten förra året. Satte då en ny packningen på skruven, en o-ring man har till kranar och i år hade jag bara ett par droppar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har med stor säkerhet nåt läckage nånstans. Inte så mycket som kan läcka in från sjön så förmodligen uppifrån. Jag har hittills inte haft en droppe vatten i kölen på min..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jarb...När man kollar ner i mittenfacket vid tanken, så såg jag inte mycket vatten där i sommar. Jag provade pumpa med handpumpen, men det kom knapt något. Nu tog jag upp båten igår och kollade inte ifall det var vatten där. Finns det utrymme under där som man inte ser?

Det har dock rengnat som f.n det senaste dagarna, så det kan ev. ha regna in. Har haft hamnkapellet på.

Vad tror du??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns våghål från alla intilliggande utrymmen ner i kölsvinet så oavsett var det läcker kommer det hamna där. Yamarin har genom åren haft lite problem med att få tätt runt vindrutorna, det gäller även 64an, så det kan va värt o kolla. Jag tror som sagt du har läckage uppifrån nånstans..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...