Gå till innehåll
fredag 03 maj 2024
Snisse

Yamarin 64 DC

Rekommendera Poster

Har precis monterat en kylbox i min Yamarin 64 DC. Om någon är intreserad av bilder och hur jag gjorde så hör av er.

//Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på samma spår så visa gärna hur du gjort. Jag funderar på kyllåda under passagerarstolen. Exempelvis Isotherm Cruise 36, finns samma produkt under flera namn verkar det som.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer bil ett när hålet under babords stol är uppsågat! Jag valde en kyllåda från Waeco. Jag har en Yamarin från 2011 vilket innebär att man bytt från en 14mm träfiber skiva som är inplastad i stolens stomme till en 7 mm aluminiumskiva. Detta gör att man inte behöver fräsa något på innsidan under stolen för att skapa plats.



Senast ändrad av Snisse | 26 juni 2012 | 17:11



Senast ändrad av Snisse | 26 juni 2012 | 17:12

post-10022488-1394237140,0607_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bild två visar hålet i innerskrovet. Viktigt att detta hål görs i våg med det främre så inte lådan fastnar i durken när den dras ut.



Senast ändrad av Snisse | 26 juni 2012 | 17:16

post-10022488-1394237140,1682_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bild tre visar att jag blev tvungen att montera ett större vent galler på framsidan under stolen. Anledningen till det var att jag skulle komma in med handen för att montera kylens högra övre fästpunkt.

På bilden ser ni också att jag valt att med skruv och bricka fästa kylen. På undersidan sitter kylens orginal vinkelfäste med låsmutter.

post-10022488-1394237140,2653_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt kul med dina bilder. Kommer du sätta kompressorn akter om boxen precis som på Golden Edition modellen? På båten som var utsälld på mässan i Stockholm satt kompressorn helt oskyddad där och det såg lite stökigt ut. Har sett en 64:a med en likadan box på andra sidan, alltså under förarstolen. Fick aldrig reda på var kompressorn satt på den men funtade en del på om den får plats innanför fotlådan under instrumentpanelen. Nåt du kollat upp..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Isotherms låda verkar kompressorn vara ca 165x320x220 ungefär, om det kan vara någon ledtråd.

Mathias, hur långt in i inre hålet sticker din box tror du? Mer än 5 cm eller så?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kompressorn sitter monterad som du nämner på vänster sida om boxen om du står framför utdragslådan. Den är monterad i innerskrovet och sitter riktigt bra och stabilt. Har tyvärr ingen bild på det utan tar en vid tillfälle. Som även nämns så sitter den ganska oskyddat vilket jag tänkte lösa med att montera ett svart fin maskigt galler som skydd. Har dock inte hittat något på marknaden än så tips mottages :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gällande fotlådan så har jag inte kollat det. Kan dock tänka mig att kylrör och termostatkabel inte räcker till den vägen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer en bild på när kylen sitter på plats utan lådan i. På höger sida ser ni listerna som jag valt att montera. På bilden är den dock bara den högra listen dit satt utan lim/fog.

post-10022488-1394237140,6352_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bild till på lister runt om som endast är dit satta utan lim/fog. 

post-10022488-1394237140,7258_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer dom aslutande bilderna på monteringen. Ingen som har tips på svart lackat finmaskigt galler som jag kan sätta som skydd för kompressorn?

//Mathias

post-10022488-1394237171,2034_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta trådlyftet men skulle hemskt gärna se dessa bilder då jag är i beråd att göra samma installation.

nu verkar de vara borttagna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vet inte men det måste ha blivit knas när det nya forumet lanserades.

Utan bilder är många trådar värdelösa.

 

Jag har inga bilder på kylbox, bara dubbelbatterimontering i 64:an.

 

//BB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp,märker att det saknas bilder i de flesta trådar.

som du säger är det rätt värdelöst när det blivit såhär.

 

Om du har lust och ork får du väldigt gärna lägga upp bilder på batterimontaget,kommer även att ta mig an det

småningom.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...