Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Orustarn

Förslag på WA båtar?

Rekommendera Poster

Hej! Är det någon som har ett bra förslag på en Walk Arround båt ca 6-6,5 meter?

Ruffen behöver inte vara av nån större modell, mest för att hiva in flytvästar och badkläder och kanske via en stund men vill gärna ha en modell med kapell möjlighet över hela aktern (om det skulle börja regna när man är ute) och ett litet bord mellan stolarna och aktersoffan (så man kan dricka sitt kaffe som folk).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Forbina 650F är en trevlig båt, jag har själv haft en. Nu har jag en 850F som är lite större och passar oss bättre eftersom det är enklare att sova i den ett par nätter.

Men även i 650in sov vi två vuxna utan problem, ok vi fick ge avkall på en del bekvämligheter förstås såsom toa och pentry, men det gick.

Den jag hade var bestyckad med en D3-130 och ett SX-drev vilket var något för lite kan jag tycka nu i efterhand. D3-160 el. 190 med DP-drev hade varit bättre. 

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två som verkar ha sålts många av är Finnmaster 6600 som bytte namn till 66 WA och Finnmaster 5700 som nu heter 57 WA. Finns redan flera trådar där dessa båtar diskuteras och jämförs med t ex Yamarin 62 WA (tidigare 6230).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK tack. Skall kolla på dom.

Nån med erfarenheter av Askeladden 645 Spider?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ryds 23 WA eller Uttern S64 är ett par prisvärda alternativ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mindre, äldre och billigare är Ryds 600/610/BF/C. Priset beror naturligtsvis på motorns ålder och skick förutom båtens föståss. Skrovet är erkänt bra i sjön

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev en Askeladden 645 Spider.

Har bara åkt några kortare turer ännu men hittils är vi nöjda. Den motsvarade våra önskemål och budget, det var det viktigaste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...