Gå till innehåll
lördag 14 februari 2026
ntica

folkbåt

Rekommendera Poster

Trevlig blogg. Har inte hunnit läsa allt ännu, men lagt den till mina favoriter.

Överstelöjtnant Herbert George Blondie Hasler seglade sin folkbåt Jester som hade djonkrigg. Det var  Herbert Blondie Hasler som kom med iden 1956 om en ensamkappsegling över Atlanten. 1960 startade den första tävlingen, Single-Handed Trans-Atlantic Race, OSTAR.

Du nämner i ditt inlägg om långseglare Åke Mattson och hans bok om den ensamkappsegling över Attlanten 1968 års OSTAR

Skrev lite om Åke Mattsons böcker i min blogg http://thallatha.blogspot.com/2010/05/ake-mattson.html

Ingen reklam här inte - bara lite saklig upplyxning wink

post-945-1394236870,8033_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är väldigt tjatigt med alla trådar ni startar som bara är till för att få fler träffar på er blogg. Spelar ingen roll hur trevlig den är - jag känner bara avsmak mot att gå  in. Hoppas för er skull att jag är ensam om det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1 på den

Har inget emot länkar men lite mer info än en länk kan man väl kräva...

Toaen: ett föredömme i ämnet  :)

Senast ändrad av Sueco | 11 november 2011 | 01:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med och har som jag har gjort med några tidigare inlägg i samma stil rapporterat det till admin. Det ledde förra gången till låsning  av tråden.

Det finns sociala regler för hur man beter sig, även på nätet.

Detta är ett beteende som inte ses som särskilt accepterat. Detta verkar TS inte vilja förstå eller acceptera.
Vill TS diskutera någon som seglar Folka över Stilla havet ensam kan han/hon skriva om det här, inte länka till sin blogg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...