ajan71 0 Postad 17 September , 2011 Finns det någon som har erfarenhet av att montera trimmplan på en Uttern 520HT? Tycker att planingströskeln är lite hög trots 70hk motor och har svårt att få ner fören riktigt bra med flera personer i aktern. Har ni använt fasta trimplan eller justerbara? Vilken storlek har ni använt? Tacksam för tipps och kommentarer / Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 41 Postad 17 September , 2011 Hallåj Jag kan tycka att det är lite overkill med trimplan på en så liten båt. Min styrpulpetare som jag tror har snarlikt skrov gick kanon med min 75a iofs en nedstrypt 90. Jag skulle nog testa med att sätta trimfena på drevet eller varför inte Speedrails. Speedrails vet jag funkar kanon. Båten planar snabbare och går även stabilare dock så kan det ställa till det liiite om du trailar eller lyfter med kran. Tjillevipp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 322 Postad 18 September , 2011 Förstår din tanke. Har haft en dc-båt i den storleken och tusan så mycket trevligare båten blev. Kanske inte för planingströskeln men väl för att slippa luta vid snedbelastning typ ensam ombord, sidvind m.m. Klart att vid låga farter gick det att sänka dessa för att kunna pana i lägre farter. Med fullt med folk ombord kunde planingströskeln nästan trollasbort om dessa var ner även om det inte var mitt syfte. Det var just slippa luta och kunna möta sjön med rak båt. Hade ett par ql-trimplan för vanliga hade tagit i badstegen. Mycket nöjd med dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser