Gå till innehåll
måndag 22 juni 2026
pentaracer

Redknows skräp?

Rekommendera Poster

Har skaffat mig redknows gps larm och häromdagen larmade den att båten förflyttades med några knops fart nån kilometer bort. Det visade sig att den inte rört sig ur fläcken och leverantören skyller på solstormar som stör ut sateliterna. Jag har aldrig med någon gps, och jag har haft många, råkat ut för något liknande. 1,5 km fel? känns spontant som en inte färdigutvecklad pryl. Jag blir ju liksom tvungen att skaffa ett larm till somk kollar om larmet fungerar, vart ska det sluta... Finns här någon mer som har erfarenhet av något liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ett liknande larm fast av annat fabrikat och visst är det som du beskriver. Jag löste det genom att öka på sträckan på området, longitud och latitud, innan larmet ska aktiveras. Man vill ju helst ha det så snävt som möjligt men då falsklarmar det alltför ofta. Men jag testade lite fram och åter och hittade ett bra läge till slut. Men om det då blir skarpt läge så är båten en hyfsad bit bort innan man blir varse. Men ändå mycke bättre än att inte veta nåt alls och man kan ju fortfarande följa den. Så helt hundra är larmen absolut inte..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Multi heter den.

Om det är ett vanligt problem med dessa produkter ska man då acceptera det? Jag har aldrig varit med om att min Iphone, Garmin GPS12, humminbird eller navman visat fel?. Det har hänt att den inte vetat var den är men de har aldrig visat fel!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Min iPhone som jag haft i 4 år snart visar mer eller mindre fel ibland och i sommar har jag för första gången haft problem med att positionen drar iväg långt åt fanders och sen fastnar, speciellt med ankarlarmet påslaget. Så helt 100% är det inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...