pentaracer 49 Postad 14 September , 2011 Har skaffat mig redknows gps larm och häromdagen larmade den att båten förflyttades med några knops fart nån kilometer bort. Det visade sig att den inte rört sig ur fläcken och leverantören skyller på solstormar som stör ut sateliterna. Jag har aldrig med någon gps, och jag har haft många, råkat ut för något liknande. 1,5 km fel? känns spontant som en inte färdigutvecklad pryl. Jag blir ju liksom tvungen att skaffa ett larm till somk kollar om larmet fungerar, vart ska det sluta... Finns här någon mer som har erfarenhet av något liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 14 September , 2011 det stämmer säkert, hört tidigare om det, ställer till problem för bland annat satteliter. goggla lite så får du se Berra http://earthsky.org/space/two-solar-flares-one-an-x-class-within-22-hours Senast ändrad av BerraK | 14 september 2011 | 14:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 14 September , 2011 Har ett liknande larm fast av annat fabrikat och visst är det som du beskriver. Jag löste det genom att öka på sträckan på området, longitud och latitud, innan larmet ska aktiveras. Man vill ju helst ha det så snävt som möjligt men då falsklarmar det alltför ofta. Men jag testade lite fram och åter och hittade ett bra läge till slut. Men om det då blir skarpt läge så är båten en hyfsad bit bort innan man blir varse. Men ändå mycke bättre än att inte veta nåt alls och man kan ju fortfarande följa den. Så helt hundra är larmen absolut inte.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljunggren 0 Postad 14 September , 2011 Vilken modell av Redknows larm har du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 14 September , 2011 Multi heter den. Om det är ett vanligt problem med dessa produkter ska man då acceptera det? Jag har aldrig varit med om att min Iphone, Garmin GPS12, humminbird eller navman visat fel?. Det har hänt att den inte vetat var den är men de har aldrig visat fel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 14 September , 2011 Min iPhone som jag haft i 4 år snart visar mer eller mindre fel ibland och i sommar har jag för första gången haft problem med att positionen drar iväg långt åt fanders och sen fastnar, speciellt med ankarlarmet påslaget. Så helt 100% är det inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser