mattiboy 1 Postad 8 Juli , 2011 Hej alla experter!! Jag glykolade motorn i höstas, men uppenbarligen gjorde jag det för tidigt så att termostaten inte hade hunnit öppna (jag vet att man kan ta bort termostaten direkt så man by-passar processen helt, men nu blev det inte så...) Nu har plattan på motorns ovansida spruckit helt, se bild. Man ser tydligt att den varit svetsad innan men en helt ny del måste fram. - kan man köpa denna del över hyllan? Sverige borde drälla av inbytesmotorer nu när alla byter ut sina gamla motorer mot nyare... Någon här på forumet som kan förbarma sig?? Motorn är en Yanmar YSB8 och jag behöver all hjälp jag kan få...OBS! Skriv inte att jag ska köpa ny motor, jag har redan tagit bort det alternativet /Mattiboy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 17 Postad 8 Juli , 2011 vilken bild ? Sjöbegs motor i Länna har reservdelar och bra tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiboy 1 Postad 8 Juli , 2011 konstigt, jag infogar och infogar, men ingen bild... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 308 Postad 8 Juli , 2011 Ring till David i Göteborg, han har en hel verkstadslokal med grejor. Jag köpte en YSB12:a där nyligen och han har fin service och är bra att ha att göra med. http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_Penta_motorer___delar_i_Goteborg_32200038.htm?ca=17&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser