Jan-Eric 0 Postad 5 Maj , 2011 Hej på Er Jag har ett problem med min styrning att den går så trögt. Första jag kollade var vajern genom att lossa den från styrarmen, den gick hur fint som helst. Steg två var att lossa på skyddshjälmen och leda på drevet, heller inga problem, Så nu vet jag att det är i genomgången mellan styrarmen ner till styrgafflen. Det sitter en smörjnippel där som jag har pressat full med fett och ledat på detta i över 2 timmar men resultatet är det samma. Någon som har en bra lösning på detta för jag vill helst undvika aatt ta ner drevet igen. Drevet är ett Volvo penta 280. //Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Eric 0 Postad 6 Maj , 2011 Måste bumpa tråden. Är det verkligen ingen som har nått tips på detta? //Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 276 Postad 6 Maj , 2011 Hej. Det bästa är att lossa styrarmen och dra ur styrgaffeln.Ta bort bussningarna och gör rent. Montera nya bussningar och ny tätning, limma bussningarna med epoxilim i skölden. Kolla att smörjkanalerna för fettet i axeln är öppna. Montera gaffel och arm och det blir säkert bra. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser