Gå till innehåll
söndag 05 oktober 2025
McDz

Spam från medlemmar på maringuiden.se

Rekommendera Poster

Hej

Vill ni vara snälla och se till att ändra så att vi slipper spam från användare på maringuiden.se?

1) Spamrobbotar kan skapa en medlem i forumet och spamma andra medlemmar med privata meddelanden. Fick precis själv ett rent spam från en medlem deme10 ett 100% nigeriabrev.

2) Se till att meddelandena som skicka INTE ser ut som ett standard/admin/info meddelande från maringuiden.se Dvs Det tog ett bra tag innan jag insåg att meddelandet kom från en medlem och inte från maringuidens admin som info meddelanden. Denna gång var det som sagt var grönt med tanke på att det var ett rent nigeriabrev... men jag känner en stor lucka här där andra meddlemmar kan luras.

Hade varit enkelt att gjort ett liknande meddelande och typ gjort reklam för billig giftfri bottenfärg för medlemmar på maringuiden och hur man beställer detta via nätet (fejkad hemsida) sen hade meddlemmar hoppat in på hemsidan och beställt. pengar som trillar ner i någons ficka i utlandet samt produkter som självklart inte finns och däför aldrig kommer skickas. Då hade betydligt många fler blivit lurade... Det är som sagt var enkelt att dra ner skyddsgarden när någon känner till en källa där saker skickas ifrån. Speciellt när man är van vid ett grafiskt gränssnitt.

Är som sagt var BARA subject och längst upp i meddelandet som man ser medlemmens namn ingen annan stanns då det är helt formaterat som ett standarmess från Maringuiden.se

Senast ändrad av McDz | 01 april 2011 | 09:06

post-3510-1394236667,6162_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är mycket sådant nu.
För att uppmärksamma administratörerna på problemet (som de verkar ta lätt på, men jag kan ha fel..?) och läsa ovanstående inlägg så rapporterar jag mitt eget inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag fick ett mail från en som ville att jag skulle plocka ut 15 miljoner från hennes konto i London...för det skulle jag få 15%....lite snålt =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

Det florerar mycket sånt skit nu och ADMIN och Webmastern har kännedom om det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet du om de jobbar på en lösning också, och när den kan förväntas komma..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya spam idag. Jag har aldrig fått tidigare.

// Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...