Waveracing 0 Postad 25 Mars , 2011 Hej. Har en Yanmar 2GM som läcker lite diesel och jag vet inte var. Jag torkar ock torkar och kollar men kan inget se. Det är fuktigt lite överallt tycker jag, det verkar även som om det kommer lite när motorn bara står still. Där bränslet kommer från filtret på slangen och går in i finfiltret?? på motorn är jag mest misstänksam. Är det någon som har en ide vad jag kan göra? Kan man köpa packningar/satser och bara börja byta tills det blir tätt eller finns det några finurliga ideer hur man hittar det eller var det är sannolikast. Tacksam för tips Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 140 Postad 25 Mars , 2011 Torka helt rent och försök få dit toapapper som kan indikera var det läcker. T.ex sno runt ett rör och gör en knut. Snurra några varv runt ett filter eller var du misstänker och tejpa. Det underlättar att då dieseln rinner vidare och indikerar på fel ställe. Diesel kan lätt kila iväg och sprida sig. Starta motorn och se var det blir vått papper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser