Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
politby

Gussi, Uddevalla - någon som kännertill?

Rekommendera Poster

Jag hittade en referens till Gussi.se här på MG och tänkte vända mig till dem för att få en instrumentpanel tillverkad.

Snygga referenjobb på hemsidan, ser seriöst ut.

Men de svarar varken i telefon eller på email. Ingen telefonsvarare, inget mobilnummer, inget autosvar.

Är de bara ointresserade av att få kunder eller har de lagt ned? Ännu ett av dessa skitföretag som skryter med hemsidor men i själva verket är som vilken skutthantverkare som helst?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor precis i närheten. Och jag kan inte minnas att jag har sett detta företaget där.
Det som finns i det huset är en pizzeria, färg och tapetbutik och någonting mer. Men jag kan ha fel. Kan kolla upp och svara i tråden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo sist jag var där så fanns dom i den fastigheten. Gör jäkligt snygga instrumentpaneler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du försökt?

Det har ju varit sportlov och båtmässa eller så kanske de har tagit semester när det är som lugnast på båtfronten. Jag känner inte alls till företaget, men det var bara en tanke.

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag försökte ett antal gånger i slutet av förra sommaren och i höstas. Både ringde och mailade men fick ingen kontakt och inga svar.

Nu har jag försökt igen via telefon upprepade gånger sedan början av februari, det är aldrig någon som svarar.

Nu har jag hittat ett mobilnummer till den som jag tror är ägaren, ska prova i morgon. Får se om jag får tag i honom.

Inte min avsikt att hänga ut dem, jag kanske tog i lite väl hårt i det första inlägget men jag börjar bli rätt trött på alla dessa som inte verkar vara ett dugg intresserade av att få kunder.

P-O

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har de alltså gjort jobb åt dig? I så fall, hur var de att ha att göra med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt wayback maskine uppdaterades hemsidan sista gången 15 April 2009 och enligt Radsit hade företaget ett liten omsätting och ett relativt stort minus 2009. www.ratsit.se/5566227970-Gussi_Marine_Products_AB

Inga siffror redovisas för 2010 som de gör för firmor som fortfarande bedriver verksamhet. Dom har nog lagt ner sin verksamhet!? eller bedriver verksamheten i Kolhättans Båthamn AB som drivs av samma personer och som tydligen fortfarande är i gång. Telefonr får du på tex hitta.se

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyder ju på tynande tillvaro. Telefon- och faxnummer funkar i alla fall fortfarande så helt nedlagt verkar det ju inte vara.

Får se om jag får tag på dem via mobilen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet att de är/har varit leverantör till både Nimbus, Forbina och säkert flera andra. Jag skulle rekommendera att slå t ex Nimbus en signal och fråga om de fortfarande köper sina instrumentbrädor från Gussi eller om de har ngn annan som levererar numera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom finns kvar, bor i samma stad och prata med en kille som levererade grejer dit härom dagen.

 har även haft med dom att göra , gjort paneler till RC 4,3 bla gör riktigt fina jobb,

är bara jävligt dåliga på att svara .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja om man ska ta det som en indikation på deras servicenivå tror jag inte att jag ska lämna något jobb till dem, jag behöver det till den kommande båtsäsongen, inte 2012...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Skitföretag. Jag sökte dem som sagt i ett halvår utan framgång. Sedan gjorde jag ett inlägg här på Maringuiden där jag nämnde deras obenägenhet att svara.    Varpå en kille från företaget ringde upp mig och höll en lång föreläsning om hur de är bäst i världen på att göra instrumentpaneler. Samt bad mig lägga in ett positivt utlåtande om dem på Maringuiden.   Jag frågade då om de kunde göra en panel åt mig och svaret blev visst, emaila foton och en ritning. Det var 3 veckor sedan och jag har inte hört ett knyst...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2011-04-28 vid 00:20 skrev politby:

 

Skitföretag. Jag sökte dem som sagt i ett halvår utan framgång. Sedan gjorde jag ett inlägg här på Maringuiden där jag nämnde deras obenägenhet att svara.    Varpå en kille från företaget ringde upp mig och höll en lång föreläsning om hur de är bäst i världen på att göra instrumentpaneler. Samt bad mig lägga in ett positivt utlåtande om dem på Maringuiden.   Jag frågade då om de kunde göra en panel åt mig och svaret blev visst, emaila foton och en ritning. Det var 3 veckor sedan och jag har inte hört ett knyst...

Fick du tag på gussi marin? Söker dem själv med ljus och lykta. Men det finns inga telefonnummer att tillgå. Likväl finns deras prylar högtalare marinradio och dyl på tillbehörsfirmorna. Någon här på Mg som vet något om dem, skulle vilja beställa ny instrumentpanel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...