Gå till innehåll
söndag 19 oktober 2025
mrplasma

Montering av extra batteri i en Yamarin 64 DC

Rekommendera Poster

Var monteras ett extra batteri i en Yamarin 64 DC?

Har ni bilder på era monteringar så skulle det vara bra om man fick se dem! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har dubbla batterier i min 64 och dom är monterade bredvid varandra i babords stuvfack längst bak.

Har ingen bild på installationen och kommer åt båten först i vår vid sjösättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har gjort en dubbelbatteriinstallation i min 64a som beskrivs på tråden nedan. Jag har ett 100Ah batteri i vanliga lådan och valde att sätta extrabatteriet på 80Ah under förarstolen då min båt hade lite slagsida åt BB vid stillaliggande. Med ett batteri till på SB sidan ligger hon nu helt rakt. Skulle egentligen vilja att hon hade svag SB slagsida vid stillaliggande så jag funderar lite på att flytta båda batterierna till mittfacket bak. Ska undersöka möjligheterna till det under vintern då jag även isf vill flytta väggen i det facket så långt bak det går. Har planerat att uppgradera elsystemet i sin helhet i vinter då 64ans elinstalltion i orginal är förvånande usel, speciellt klammning och upphängningar är alldeles för dåligt gjorda.

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=337085&highlight=dubbelbatteri

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska kolla hur min ligger i vattnet! Tror den ligger helt perfekt och om man lastar i ett batteri till så kanske det blir slagsida! :-)

Jag har också sett att en del dragningar är inte helt perfekta, dock skall man veta att denna båt är riktigt bra byggd i övrigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...