IvarN 301 Postad 14 November , 2010 Hej, På min snipa läcker det in vatten i vinkeln mellan däck och skrov i ett par punkter. På skarndäckets ovansida finns en eklist monterad, den är fäst med mässingsskruv som skruvas underifrån genom läppen där däck och skrov möts. Märkligt nog så kommer det in vatten i övergången mellan skrov och däck. Jag lossade relingslisten igår då jag trodde att detta berodde på att vattnet kom in genom skruvhålen som fäster relingslisten, men det fanns ingen skruv i direkt anslutning till läckaget. Övergången mellan skrov och däck är plastad snyggt och fint, så det finns inget som synligt förklarar läckaget. En ytterligare märklig sak är att det är borrat någon typ av dräneringshål på undersidan av läppen, ur vissa har det runnit vatten. Dräneringshålen är inte genomgående, de går inte genom dcket. Vattnet som runnit in har tagit med sig en hel del smuts, väldig lik den smuts som fanns under relingslisten. Någon som har några tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 425 Postad 14 November , 2010 Det är inte så att det läcker in vatten i sandwichen i däcket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 301 Postad 15 November , 2010 Hej, tack för tipset. Inte all omöjligt, men blir inte klok på i så fall var. Det finns inga andra genomföringar än skruvarna till relingslisten, topcoaten på däck är i fint skick. Skulle det kunna vara så att vattnet går horisontellt genom divinycellen och porlar ut genom första bästa hål i ployestern (antaget att vattnet kommer in i skruvhålen)? Bifogar lite bilder nedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 301 Postad 15 November , 2010 Läckage på insidan. Det svarta är smuts som följt med det inläckande vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 301 Postad 15 November , 2010 Läppen från utsidan. Hålet till höger är för infästningen av relingslisten, hålet till vänster är någon typ av dräneringshål. Av märkena att döma så verkar det ha runnit vatten ur det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 301 Postad 15 November , 2010 Och så däcket ovanifrån. De synliga hålen är för infästning av trälisten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser