Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Tempest

Raymarine ST30 problem.

Rekommendera Poster

Hej, Jag har en Aquador 23 HT med ett Autohelm/Raymarine ST30 instrument (Rund Display) som visar logg och djup. Problemet är att den inte visar djupet som den ska. Ibland fungerar den men plötsligt så börjar meter blinka och senaste djupet visas. Det betyder att den inte får någon djupavläsning och detta kan vara långa stunder. OBS, även när jag tuffar runt i 5 knop eller ligger still vid bryggan. Enligt manualen så kan det vara kabelproblem, men naturligtvis så kan inte kabeln kollas på givaren där den är ingjuten u5tan bara vid displayen, vilket jag gjort. Är det någon som har samma erfarenhet eller vet om det kan vara själva transducern (givaren).

Tacksam för råd eller om någon vet vart man kan vända sig i Stockholmsområdet för att få hjälp.

Mvh / Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hade liknande problem med en ST40. Den började pipa och blinka för att därefter dö helt. Jag bytte instrumentet och därefter fungerade det.

Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Tack för info och tips. Jag har nu bokat upp en firma som skall kolla/byta givaren. Mitt instrument verkar helt OK och allt tyder på att den inte får nogon infp från givaren. Tydligen är det lite si & så med dessa givare.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...