Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
searays

B20 olika svänghjul

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag håller på att byta ut min B20 marin mot en B20 från en bil, Fick precis hem motorn och har börjat skruv, motorn som satt i båten har ett 6bults svänghjul och va mycke tjockare än de på utbytesmotorn som hade 8bults svänghjul vilket resultera i att kåpan me splints som satt på marin motorn inte passar på bilmotorn.

Nån som har nåt tips på va man kan göra för att få ihop de?

Finns de 8bults svänhjul som e grövre som kåpan passar på?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

8 bultade svänghjul kom 1974 och framåt men har du en bild på ditt gamla 6 bultade så kan jag se om det finns nåt som passar. Kan vara så att det är ett svänghjul från automat som passar och då kan jag ha det liggande.

 

MVH Henke

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smidigast är att du skiftar vevaxeln och alltså använder den från din gamla marinmotor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror det är väl olika vevstakar oxå och då blir det väl ännu mer jobb.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

bilderna försvinner

 



Senast ändrad av searays | 13 juni 2010 | 21:50

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nu tittat på bilderna och det är ett svänghjul från en manuellt växlad bil du skall ha passar från b20 b21 b23 tom 1984 (med vissa undantag) tag även bort den styrhylsan som sitter i mitten på vevaxeln då jag ser att motorn från bilen har vart automatväxlad. Om du vill anskaffa ett har jag det liggande. Kontakta mig isf på mail.

 

MVH HenkeCool

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så särskilt mkt mer jobb blir det väl inte iom att stakarna ska bort när man lyfter ut veven... så är det inget fel på vevaxel eller vevstakar så är det smidigast o billigast att bara byta rakt av... för du ska väl ändå byta lagren när du har motorn urtagen o isär?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...