Gå till innehåll
måndag 15 december 2025
Braempa

Översikt över båtplatser (marinor & klubbar)?

Rekommendera Poster

Hej, håller på och införskaffar en 40-fotare och letar båtplats. Och det var ju inte så lätt inser jag nu... De stora marinorna har flera års kö, och sedan verkar det ju krylla av små marinor och båtklubbar, men har svårt att få ngn översikt. Ngn som vet om ngn har lagt upp dem på ngn karta typ Google maps eller annat så man kan börja leta efter dem geografiskt?

Eller ngt annat överskådligt sätt?

Tips om hur bäst gå tillväga för hitta ngt till sommaren, det är ju inte långt kvar...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du frågar här så finns det nog folk som kan hjälpa dig med tips, men det underlättar om du skriver var du kommer ifrån eller i vilket område du letar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK tack för det. Bor i Sollentuna, och vill ha sommarplats 'långt ut'. Gärna Vaxholmshållet då närmast, men Värmdö etc OK också. Vinterplats på samma ställe, eller gärna närmare Sollentuna för enklare fixande....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon sa till mig att det är lättare att få en lägenhet i Stockholm än en båtplats. Fel sida av stan för dig men jag läste någonstans att MarinDepån i Dalarö ska få 40 nya platser i år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med Svenska Båtunionen, som organiserar de flesta båtklubbarna i landet. På hemsidan finns länkar till de regionala båtförbunden som sedan i sin tur har uppgifter om vilka kliubbar som är med i varje förbund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SBU organiserar inga båtklubbar, men väl båtförbunden som i sin tur organiserar båtklubbarna.  I ditt fall är det Saltsjön - Mälarens Båtförbund som gäller

www.smbf.org

Ring runt bland klubbarna och hör dig för.  Och det är absolut inte svårare att få en båtplats i stan än en lägenhet.  I vår klubb där jag i år är avgående hamnkapten, har vi ungefär ett års kö, och det mitt i centrala Stockholm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hej, tack för alla tips! Jag hittade faktiskt plats på andra skottet, hos Värmdö Båtsällskap. Bra läge, trevligt folk och mycket billigare än tex Bullandö... Man får arbeta några dagar men det kan det ju vara värt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...