Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
WaterWolf

Vårkänsla

Rekommendera Poster

Vintern har varit vackert vit. Men visst känns det när solen börjar värma och man ser gräs och asfalt för första ggn på flera månader!  Glädjen av att känna att man snart kan glida ut på havet en tidig morgon på ett spegelblankt hav eller njuta av solnedgången till havs....det är Vårkänslor för mig:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, I söndags hade jag lite vårkänslor (Stockholm) men nu är det borta igen. Idag har snön fallit hela dagen och tittar man på 14 dagarsprognosen på klart.se, så är det mer snö och massor av minus grader. Ingen vår kan synas alls. Jag vill inte vara negativ, blir bara lite deppig.Gråter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Exakt..! Är det vår i Kalmar?

Enda vår tecknet jag har upplevt var kl. 7 i morse.. När några ton snö o is rasade ner från taket och landade utanför vårat sovrumsfönster två våningar ner.
Trodde hela huset var på väg att rasa in.. Så kvickt har jag nog aldrig kommit ur sängen någon gång!

Här är det stadigt en halvmeter snö i alla fall..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blir det plusgrader på dan med solens hjälp(fredag-söndag) och några minus på natten, ser ut som en riktig vårvinter är på väg (sthlm). Sägs det att en riktig vinter följs av en riktig sommar? Isåfall blir det varmt!!

 

Skarv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vår.....

jo jag har fått årets första måsskit på bilen....

ett vår tecke så gott som nått annat...

/jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är bra.

/P

 

Men våren blåser just nu iväg, 10 m/s -10 och snö, massor av snö. FY F(X)N vad jag är less.

 



Senast ändrad av Peter_G | 02 mars 2010 | 23:16

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle skotta undan halvmetern med snö på gräsmattan, så våren kommer tidigare..? Skrattande
Då kan man ju också bygga upp en 3 meter hög mur åt grannen också, så slipper man se dom på ett tag. Oskyldig

Hörde något på nyheterna för några dagar sedan att man skulle skotta undan från husväggen i alla fall.. försäkringar gäller inte för fuktskador om snön är intill huset.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt yr.no blir det 6 i Uppsala om en vecka! Håller tummarna att det stämmerCool

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 Det är väl rena högsommartemperaturen i Norrland det? Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norrland vet jag inte så mycket om men det är trevliga temperaturer i Uppsala med

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plusgrader och sol det känns som om våren är på gång.. Skrattande

Då åker man ut till båten vid sommarstugan för att mäta lite, jag ska renovera inredningen i vår. Hittar knappt båten för all snö. Får efter mycket jobb fram den ur snön och lyckas krypa in under pressen för att mäta det jag skulle. När man står jämte båten så är det snö i brösthöjd, ca: 1,50 meter. Man behöver ju knappast vara rädd att någon snor båten för en. Cool
Men den största frågan är väl.. När kan man tänkas få fram den? Lagom till midsommar eller i höst..? Det känns så nu i alla fall.. Gråter
Får nog be någon bonde i närheten komma med en traktor med skopa och hjälpa mig.. vill ju börja fixa med den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska åka skidor i helgen så på Måndag kan våren börja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...