Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Trollbacken

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    32
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Trollbacken

  • Placering
    Fänrik
  1. Haha, me 2, men nu sitter jag på en tropisk ö med miljoner på kontot och en 63 fots Sea ray på svaj utanför. O bara lättklädd besättning. Trevlig weekend på er
  2. Ja, det slutar väl med det. Problemet är att det är ganska långt till närmaste Johnson, suzuki mek från mig. Den som finns i närheten bad mig att återkomma 2010... Därför testar jag lite här först
  3. Efter att ha fått ett garanterat tips om att problemet berodde på IAC ventilen så chansade jag och bytte denna, dyr. Men naturligtvis kvarstår problemet. När nu detta är avskrivet från åtgärdslistan så kanske någon annan har ett bra tips eller själv råkat ut för samma sak. Tacksam för lite ideér.
  4. Hej, Har en suzuki df 200 utombordare från 05 som vid start rusar upp till c:a 1500 varv i ett par sekunder. Efter detta går den ner på tomgång 500 varv. När den är kall vill den gärna tjuvstanna några gånger. För att undvika detta måste man ge den lite grundgas och varmköra några minuter. Fenomenet finns kvar även vid varm motor med skillnaden att den oftast inte tjuvstannar. Motorn är relativt ny för mig så jag vet inte hur de brukar bete sig. Är det någon som har några idéer eller det skall vara på detta viset? Tack på förhand
  5. Tack för ditt svar, Att den är stenhård, betyder inte det att den går bra att slipa? Shore 80 A är ju inte så hårt. Om den blir mycket mjukare går det inte att slipa, eller? Magnus
  6. Håller på att lägga en teakdurk i min lilla WA båt, kul vinterpyssla. Jag använder Cascos superfix att limma med, men jag vet inte vad jag skall nåta med riktigt. Har köpt svart Tech 7 som enl. säljaren skall fungera utmärkt. Slipbar, UV-beständig, flexibel, åldersbeständig och med mycket god vidhäftning. Nu har jag hört från andra håll att Tech 7 skall man absolut inte använda, den blir styv efter en tid ute i solljus och då tappar sin flexibilitet med sprickbildning som följd. Man vill ju helst att det skall hålla mer än två år. Finns det någon här som sitter inne med praktisk kunskap, för- som nackdelar? Skall jag försöka lämna tillbaka min Tech 7, eller skall jag nåta och vara glad? Tack på förhand
  7. Trollbacken

    Stora Middelgrund

    Hallå alla storfiskare, Lyfter denna tråden lite då jag har lite planer på att åka ut hit för att fiska någon fin dag. Är det någon som varit där på senare tid och har lite info vore det intressant. Det kanske inte är värt resan? Har ändå c:a 35 distans ut.
  8. Hej, Du är inte ensam om att få stödiga svar på detta forum. Don´ t give up. När jag la långrev för några år sedan lade jag alla krokarna i en sandbädd och linan utanför, Det gör att krokarna ligger hyfsat still under färden till fiskeplatsen. Lycka till och akta fingrarna.
  9. Min airbus A 380 gör 647,9 knop, men min Galeon endast 34.... suck
  10. Jag tror inte att de tänker på det under bes. MEN. Vad händer om man orsakar en olycka och det framkommer att släpet inte är reg.bes. Försäkringen lär ju inte gälla, kan bli ganska dyrt om man kvaddar ett par ferraris och en lamborghini....sin båt sin bil osv. Det blir nog billigare att reg.bes kärran.
  11. Ta en koll på generatorn och generatorremmen. Jag råkade ut för ett haveri på detta för ett par år sedan. Rök duktigt och gick dåligt. Fick byta generator och rem. Inte vansinigt dyrt.
  12. k, Det låter som man får ha trailern stående på rampen under tiden man justerar. Jag får nog flytta upp min givare lite, eftersom den nu ligger helt under ytan under planing.
  13. Jag var uppe i 25 knop och lite sjögång. Vad jag kunde se var att den knasade ur ett par gånger, men jag tror att det beror mer på sjögången i mitt fall. Jag monterade så att hela givaren är under vattenytan vid planing. Det är kanske detta som är felet?
×
×
  • Skapa nytt...