Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Jorgen01

Köp skiten

Rekommendera Poster

Någon som vill lägga ett bud på en SeaRay 215 ec -99 med frostsprängd motor? 5,0 Efi, trailer ingår. Eller har en bättre beg motor till salu. Eventuellt byte till en fungerande SeaRay 230.

Mvh

 

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägg ett vettigt bud. Jag har ingen aning om vad man kan få.

Mvh

'

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp det är denna, men jag har ångrat mig. Köper ett longblock för 36500 kr hos Hansen kom på att det är det bästa jag kan göra. Betydligt bättre än att ge 215000 kr för en beg båt med tio år gammal motor.Får ju en helt ny motor bortsett från de vanliga överplocket. Då har man mycket båt för pengarna. Och kan säkert få igen lite av utlägget om några år eller kanske redan i sommar. Annonsen får vara kvar tills jag fått hem den nya motorn.

 

Mvh

 

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter förnuftigt i ditt ställe skulle jag göra likadant men för att jag personligen ska nappa på ett renoveringsobjekt så som din med frostskadad motor så krävs det mer än att man skall gå några tusenlappar plus efter allt nerlagt arbete.

Så om man äger en sönderfrusen/defekt så skulle jag laga den men om man skall göra klipp och köpa en defekt så måste priset vara lägre=dåligt för dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt resonerat. Skall man göra ett klipp skall priset vara lägre, men för en som kanske har en motor stående eller kan köpa en till stöldnetto  så är priset inte i överkant om man tänker behålla båten.

Mvh

 

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...