filuren 4 Postad 6 Februari , 2010 Har fallavlastare av typen Easylock Midi - trippel. Den som håller storfallet har slutat att låsa när jag släpper av vinschen. Jag kan trycka låsmekanismen framåt med en finger och då låser den. Är det någon som har renoverat Easylock, eller har sprängskiss? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 3 Postad 9 Februari , 2010 Reservdelar kan du köpa i vilken båttillbehörsaffär som helst, skulle jag tro. Bytte ett trasigt handtag till vår Easylock Midi trippel häromåret. Beställde ett handtag på Watski. Minns inte vad det kostade, men kommer ihåg att jag blev glatt överraskad över priset. Enkelt att ta isär. Sitter en liten låsring på sidan, som man pillar loss, sedan är det bara att dra ut en sprint som handtagen sitter på och så kan man nog byta det mesta nerigenom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 70 Postad 9 Februari , 2010 Jag plockade isär en Easylock Midi singel i höstas med liknande problem. Det var rätt enkelt och felet var för mycket invändig smuts. Ta en bild med telefonen eller digitalkameran när du har lyft på överdelen, det är ett antal brickor och sprintar som måste tillbaks på rätt ställe. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
filuren 4 Postad 9 Februari , 2010 Tackar för goda svar. Tenkte att jag kanske måste ta ner innertaket för att demontera avlastarpaketet, men nu skall jag försöka uppifrån först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 70 Postad 10 Februari , 2010 Att plocka isär den utan att ta bort den från taket kanske går men att lyckas få ihop den igen utan att ta loss den skulle ha varit omöjligt för mig. Min satt hårt bultad i rufftaket. Varmvatten, diskmedel piprensare och tandborste kanske är värt ett försök först om den är svår att skruva loss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 140 Postad 10 Februari , 2010 Jag har några avlastare där en fjäder gått av. Märket vet jag inte men resultatet är att man får peta tillbaka låsarmen som fjädern skulle ha gjort. Två av tre har pajat. Det har blivit en vana att agera fjäder man det vore inte dumt att få den utbytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser