Gå till innehåll
tisdag 24 juni 2025
Terrafobica

Vad är kutym för friplåtar till mässan?

Rekommendera Poster

Har tidigare fått friplåtar av företag, bl.a där jag köpt limpor till min 454 och nu senast vid köp av en tiohästars Mercury.  Men det senaste köpet var av en annan dignitet, en ny båt, och det på förra mässan.  Borde det komma ett par friplåtar inramlande då? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte bara inramade – de ska levereras i handsytt sammetsetui av en sambaorkester med minst tre tama elefanter. SkrattandeFlört

Skämt åsido, jag skulle bara ringt försäljaren och halvt på skämt förutsatt att han postade biljetterna. Antyder du dessutom att du eller någon bekant till dig kan komma att köpa något mer från honom, kommer friplåtarna ännu fortare och i ännu större antal! Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hakar på:
Jag har skrivit nästan 4 000 inlägg på ett båtforum som ska ställa ut på mässan - borde inte jag få två plåtar då? ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får dom allt skynda sig - Båtmässan är ju snart slut Cool

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtmässa?  Inte kallar du väl den där glasskiosken med ett par ekor i Sveriges framstjärt för båtmässa?  Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall inte kontra, med det du gav mig tjangsen till att kalla den svenska ostkusten. Jag är Bohusläning av födsel och ohejdad vana, men jag har faktiskt haft båt i och seglat i Stockhoms skärgård i några år samt längs hela den Svenska ostkusten (syd och västkusten med för den delen) Jag har visserligen varit i Stockholms skärgårds alla ändar, medn på fyra sommrar inner man bara få en grov uppfattning denna fina skärgård. Men jag kanske återvänder om ett par år.

Jag gick alltid på båtmässan i Göteborg under delar 1970. Nån gång i mitten av 1980-talet tjötade min, av båtar totalt ointresserade fru på mig och ifrågasatte varför jag inte gick på båtmässan som alla andra. Detta föranledde att jag gick på båtmässan det året.

Där fanns tre segelbåtar. Ingen av dem intreserade mig. Sen fanns det en massa motorbåtar och en massa prylar. Dessvärre har jag så mycket fantasi att jag inte då behövde några yttre impulser för att skaffa ytterligare utrustning. Min ekonomi var av det slaget att jag inte kunde köpa en bråkdel av det jag av egen kraft kunde fantisera om.

Sen har jag aldrig varit på Göteborgsmässan.

I fjol var jag i Stockholm under tiden för mässan och jag hade en dag som jag inte hade något direkt att göra, så jag gjorde faktiskt ett besök där. Det var riktigt roligt.

Förra hösten köpte jag en gammal båt. Man har utnyttjat alla utrymme till boutrymme och det finns mycket invändig stuvplats, men ingen utvändig för ankarutrustningar, fendra, linor mm. Jag funderar på att skaffa någon form av en ankarhållar till ett akterankare. Såg en modell hos Hjermans som inte såg så dum ut i verkligheten. Av bilden i kattalogen fick man en helt annan uppfattning. Såg också en smart ankarhållare med magnet som man kunde fjärrsläppa ankaret med. Ankarfällaren Buttler, http://www.ankraprodukter.se/

Funderar på om jag kunnde klämma in ett besök på Göteborgsmässans tillbehörsavdelning.

Om jag av en tillfällighet råkar hälsa på äldsta dottern, som bor i Stockholm, under Stocholmsmässan, kan det ju eventuellt bli ett besök där som ett koplement/alternativ.

tommy

PS

är MG lite strulig och seg idag, eller är det min internetuppkoppling?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återigen en ganska korrekt beskrivnig!
Jag var där i lördags, inte mycket att hänga i julgranen.
Gbg-mässan påminde mycket om lilla mässan på hösten i Älvsjö - fast utan alla segelbåtar... Tror det fanns en 5-6 stycken segelbåtar, inte mycket tillbehör. Däremot ett enormt utbud av små motorbåtar (och några stora...).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...