Gå till innehåll
torsdag 28 augusti 2025
Gäst urban-medin

Mätaren står inte på rött!!!

Rekommendera Poster

Instämmer med föregående talare.. FRUKTANSVÄRT less på denna förb.....e kölden. Eftersom båten inte står varmt så är det ju inte så lockande att påbörja något av alla projekten. Suck...Rynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin

Nej som många har sagt tidigare.
Vi skulle skita i Januari och börja räkna den som Februari eller Mars istället. Glad Eller varför inte April direkt, tänk vad skönt det skulle vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo nog längtar man till våren... men faktiskt så är det bättre att det är kallt istället för regn o rusk.. man slipper mögel och fukt i båten.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är härligt med olika årstider. Nästa vecka blir det en weekend med skidåkning, nästan på hemmaplan och i mars en vecka i Zermatt. Då kan jag efter en dags häftig skidåkning ta igen mig med en SM och planera för sommaren eskapader. Jag tror man tröttnar fortare på båtlivet om det vore sommar hela tiden. Däremot önskar jag att sommaren vore lite mera stabil vädermässigt, även om det går bättre nuförtiden med en större båt och sittbrunnstält.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

SM? Small malt Cool är det va?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag löste problemet med konstant kallare än 15 minus genom att ta in känselkroppen till termometern en halvtimme ;) När den stod på 21 gick jag ut o började skruva lite i båten. Fy fan vad kallt gjutjärn blir..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fina bilder på Viggen. Min andra båt var en Vigg - men jag hade inte en så fin supstuga!

Man kan få plate med mer än man tror i en Vigg!

Angående blåa siffror tror jag mig veta att röda är på väg - i alla fall här i Uppsalatrakten.

Och i alla fall tillfälligt.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Uppsala_Kommun/langtidsvarsel.html

Senast ändrad av ciaraud | 05 januari 2009 | 18:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Jo det håller jag med om.
Men det finns andra järn som sitter som gjutet istället och som man blir varm av!
Ja lite knasig också, Skrattande ok då.
Men det var smart att ta in termometern,,,,,det har jag gjort nu och jisses vad skönt att se den falla. Tänker inte ta ut den mer i år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Håller med om den sajten, klart bästa. Ser att Fredag så blir det  en röd dag igen.
Kan man se det så, hm?
Iaf, så trodde jag aldrig att jag skulle gilla rött, vare sig i veckor, mätare eller vin. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du tar in termometern och ser den falla är det dags att tända en brasa eller sätta på värmen Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick köra isbrytare idag, båten satt liksom rejält fast i is efter bara några dagar med -12 eller värreFörvånad 
och jag tänkte mig åka ut i morgon (ska visst bli nån eller några plusgrad(er) så ska passa på att ladda batterierna som sugs ur av cirkulationspumpen för värmesystemet Gråter.

Nu får Glembings-kaminen verkligen bekänna färg..hittills i vart fall plusgrader i hela båten (enligt termometrarnas min/max-minne) så motor och vattentankar har klarat sig från frysning (så här långt).Förvånad

Hade jag haft landström hade det varit en skitsak att hålla både värme och laddningsnivå..men  nu testas systemen rejält, man lär sig mycket Cool 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Ja typiskt att det ska bli fel när man tänker en gång Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...