Gå till innehåll
söndag 11 maj 2025
IngemarE

Watskis sortiment på postorder ?

Rekommendera Poster

Efter att vår lokala, suveräna marinbutiken slagit igen ställs man inför besvärligheter när man vill köpa något från Watski. Om jag fattat det rätt säljer bara Watski via butiker och har ingen egen postorder. Usch, vad bortskämd man varit.

Någon som kan tipsa om en Watski-butik som skickar på postorder ?  Visserligen kan jag nog beställa Watskigrejor via Hjertmans, men då får de beställa i sin tur.

Är på jakt efter Gjutpolyester, art. nr 68409-3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hallkvist

Kolla på industriplast, färgbutiker etc, finns många du kan beställa av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,
Inga problem att köpa ur Watskikatalogen (eller Båtprylar katalogen) hos Hjertmans, det har jag gjort, visserligen i butiken (Karlstad) där jag talat om vad jag ville ha men det hade väl inte varit nån skillnad att ringa, maila eller hur du nu vill beställa.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inga problem att ringa Hjertmans i Sundsvall http://www.hjertmans.se/ , där postordern går från. Har sjäv gjort det vid några tillfällen och det har alltid funkat bra, fast jag i regel brukar handla i affären i Göteborg och i någon mån i Karlstad.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nejdå, jag vet också att det går att beställa Watski-grejor från Hjertmans. Har också gjort det flera gånger.

Men jag kanske var lite otydlig. Vad jag menade var om det fanns någon Watskibutik som även sålde på postorder. När jag väl behöver så har jag ofta bråttom, och det tar ju trots allt upp till ett par dagar för icke Watskifirman att ta hem varan om de inte har den i sitt eget lager. Dessutom är det inte sällan den är slut centralt men finns i de lokala Watskibutikerna. Och det får man då ofta inte reda på förrän efter ett par dagar.....

Nåja, jag får beställa från Hjertmans och försöka ha några dagars framförhållning. Det finns så många andra fördelar med dem, så det uppväger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hallkvist

Jag ska kolla upp det till morgondagen om Watski gör det, Ted Andersson på Sydmarin.se har arbetat där ett bra tag och arbetar för oss på Sydmarin nu (som är äterförsäljare för watski) så ska kolla upp det till morogndagen åt dig, finns det möjligheter till det ska han veta det.

MVH: Simon Hallkvist

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det som är så speciellt med Watski?

Är det nåt som jag missat under de 45 år jag handlat båtprylar?

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om Du läser mitt (trådskaparens) inlägg så ser Du att jag är på jakt efter en speciell glasklar polyester för ingjutning. Den har jag bara hittat på Watski.

Men jag har inte behövt någon tidigare i mitt liv, och säkert inte Du heller på 45 år Flört. Så det är nog inte ofta det händer....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Borde ju finnas någon annanstans. Det är ju inte precis så att Watski har egen tillverkning precis.

Annars håller jag med ovan, vad är speciellt med Watski, har alltid upplevt de som omåttligt dyra på allt. Fattar inte den som åker dit och handlar roller mm som kostar dubbelt upp mot färghandlaren som ett exempel.

// J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hallkvist

Finns det möjlighet kanske att du kanske kan förklara vad du ska ha det till och kanske t.om lägga upp någon bild på det området du ska laga/förstärka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall gjuta in ett gäng lysdioder till en LED-list och montera i strålkastarens nederkant. Har  en Audi A6 -08, som i och med faceliften kommer med det som standard på -09 om man som jag valt till Xenon.

Men i väntan på begagnade strålkastare för att uppgradera min -08 (nya kostar drygt 13.000:- paret) så tänkte jag fixa lite själv. Och då måste plasten vara UV-beständig och glasklar - inte gulaktig.

Alltså INGET båtprojekt den här gången Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hallkvist

Hehe, märkte det, men somsakt ska kolla det med vår butikschef på Sydmarin, Ted Andersson. Desvärre glömde jag bort det i dag... Kommer i morgon! Om jag nu inte glömmer...Oskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...