Gäst Per Postad 8 Juni , 2004 Hur mycket olja ska jag blanda i bensinen till min Evinrude 55 -79 och kan jag köra den på 95 oktan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn 0 Postad 8 Juni , 2004 Hej! Du blandar din olja i 95oktan. Brukar stå på motorn vad det ska vara för förhållande. Vanligt är 1/100. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 8 Juni , 2004 Jag skulle kunna tänka mig att det skall vara 2/100 dvs 2% olja i bensinen, det brukar stå i instruktionsboken. Har du ingen instruktionsbok så kan du kolla med marinshopen i Älvsjö, de har koll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 8 Juni , 2004 Kör på 2% är ganska säker på det. Inte så noga med oktantalet till tvåtaktare, så kör du på det billigaste 95-oktan. Det är bara Yamaha som påstår sig kunna köra på 1% blandning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn 0 Postad 8 Juni , 2004 Det var en Yamaha jag kollade på så Sardaukar har rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser