Gå till innehåll
torsdag 02 maj 2024
Sudden

Realistiskt glapp i hydraulstyrning?

Rekommendera Poster

Hej

Höll på att lufta den nymonterade Ultraflex styrningen igår. Insåg att jag kan hålla på hur länge som helst och undrar därför följande: hur stort glapp är realistiskt och när kan man ge upp justeringen för den blir inte bättre?

Kändes inte som det kom mer luft och flaskorna med olja tog slut iallafall så jag avbröt övningen. Dock så spolar det till och låter (svårt att beskriva ljudet) från pumpen så och då när man snurrar på rattten. Pressar man på motorn ger den sig ca 5 - 10mm åt sidorna

Oavsett är det mindre än de 180 grader som det var tidigareGlad

mvh

Sudden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ett hydraulsystem fungerar som det ska när det inte finns någon luft. Några små bubblor kan ställa till en hel del, det är ju därför man luftar bromsarna på en bil! Jag skulle råda att forsätta lufta....!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har helt klart luft kvar i systemet. Fick återvinna oljan flera gånger när jag luftade min Baystar. De hade skickat med 2 liter olja, det gick en liter i systemet och jag fick använda minst 5 liter olja innan luften var borta, dock samma olja flera gånger som sagt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt. Oljan kan behöva gå igenom flera ggr innan det blir bra.. Låt den stå och lugna sej lite mellan varven bara så det inte är luftbubblor i den redan när du kör i den... När du kör ratten i botten åt vardera håll ska det vara i stort sett stumt om det är luftfritt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...