Hedan 0 Postad 3 Mars , 2008 Mirage eller Laser vad skulle ni föredra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 3 Mars , 2008 powertech!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 3 Mars , 2008 Två väldigt olika proppar avsedda för ganska olika båtar.. Laser: Stävlyftande propp avsedd för snabba, ganska små och lätta båtar främst med utombordare. Mirage: Häcklyftande propp för stora, tunga båtar med inombordare eller stora utombordare. Vad har du för båt och vad vill du uppnå med ett eventuellt propp-byte? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hedan 0 Postad 6 Mars , 2008 Båten är en sea ray seville 21fot med mercruiser 4.3 samt alpha one drev.. När båten köptes satt en 4.3 175hk i båten, motorn har bytts ut till en ny 4.3a med 225hk. Jag har räknat i diverse program och kommit fram till att jag bör ha en propeller med 21 stigning. Gamla propellern var en alu 14 3/4 17. Någon som har nåt tips på propeller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hedan 0 Postad 7 Mars , 2008 ingen som har nåt förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 7 Mars , 2008 En ofx3 skulle göra en enorm skillnad. den lyfter stäven och har ett enormt grepp.Mirage skulle jag inte rekomendera alls.den trycker tunga båtar bra men har ingen egenskap att lyfta stäven så de får riktig fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser