Karmen 0 Postad 12 Februari , 2008 Är det någon som vet när man ska/behöver ha en anod med fena (nr 23) istället för den runda/plana som medföljer anodsatserna som säljs ? gör den någon nytta? är det bra till speciella skrov? tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Februari , 2008 jag kör utan ''fena'' ... märker ingen skillnad ... Rätt eller fel , ingen aning !?!?!?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 12 Februari , 2008 Anod med fena används oftast på gen I drev och båtar utan servo. Detta för att kunna ställa den sneddragning som alltid finns.. Gen II har inte samma problem med detta och heller inte båtar med servo och där använder man varianten utan fena. Fenan kan vara ivägen om man monterar en propeller med lite större diameter oxå.. Så kort sagt, har man servostyrning eller en båt som inte drar åt ena hållet så kör utan fena. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser