Gå till innehåll
söndag 28 juni 2026
Karmen

Mercruiser Alpha One Gen II

Rekommendera Poster

Är det någon som vet när man ska/behöver ha en anod med fena (nr 23) istället för den runda/plana som medföljer anodsatserna som säljs ? gör den någon nytta? är det bra till speciella skrov? tacksam för svar.

post-29656-1394235340,8638_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anod med fena används oftast på gen I drev och båtar utan servo. Detta för att kunna ställa

den sneddragning som alltid finns.. Gen II har inte samma problem med detta och heller inte båtar med servo och där använder man varianten utan fena. Fenan kan vara ivägen om man monterar en propeller med lite större diameter oxå..

Så kort sagt, har man servostyrning eller en båt som inte drar åt ena hållet så kör utan fena.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...