Shetland570 0 Postad 28 November , 2007 hej hej allt båtfolk Jag köpte en shetland 570 i sommras och har väl inte allt för mycket kunskap om båtar. Men nu när vinterna är här så tänkte jag måla om bettan men skulle behöva ha lite råd och tips. Nån som vet hur man gör det så man får en bra slät yta vil helst inte använda roller som vissa har sagt för ja tror inte att det är bra. Eller om nån som vet nån väldigt bra länk där allt står eller så. Tack på förhand Mvh vill ha hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 349 Postad 28 November , 2007 http://www.kongstad1.net/paranter/artiklar/lackering/lackera.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 November , 2007 Det finns en holländsk färg som sträcker sig när den härdar. Den rollas på och jag har sett ett par båtar som målats med den färjen. Resultatet blev mycket bra. Funderar att måla om min båt med den. Säljs av Kungshamns Marin Rolf Johansson. tommy Senast ändrad av toaen | 29 november 2007 | 08:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser