Gå till innehåll
tisdag 21 maj 2024
Sundancer290

Nya projekt på era Searays???

Rekommendera Poster

Det blev jävligt snyggt. Tack för inspiration. Vet hur trångt där är nere. = ) Mattan läggs i detta nu och jag skickar in bilder ikväll. I helgen ska det monteras nya rutor runt om, Samt montera kök.

 

Din usoffa är jag nyfiken på. Jag har spånat och mätt och haft mig. Jag funderar på en konstruktion där jag vrider hela soffan 90 grader men kommer inte på någon smart lösning för att det ska bli snyggt med entrén till badbryggan.

 

 

 

 

 

 

Senast ändrad av davahl | 01 april 2008 | 13:19

 

Senast ändrad av davahl | 01 april 2008 | 15:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är mitt bidrag... Närmar sej slutet nu, äntligen\Tongue Har alltså lyft ur V6an och pulat ner denna i stället ihop med ny sköld och Bravo I drev... Allt fabriksnytt...

 

Senast ändrad av Micke_Se | 02 april 2008 | 02:08

post-13596-1394235408,2002_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Gratulerar till ny motor!!

 

Mvh

 

 

/Persk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har satt in blå ledbelysning i sittbrunnen. 12 st blåa ledpunkter ska ge ett mysigt sken på kvällarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har bytt ut landströmen till 220 v med elcentral, intag, uttag m m. Bytt kylskåp, spis och monterat batteriladdare. Nytt ekolod är oxå ditsatt. Vidare är motor och drev genomgångna o servade. Det som återstår är väl i huvdsak tvätt och puts in och utvändigt, samt skulle behöva nya stripes och dekaler runt om, sen är det väl tid att sjösätta.

Någon som har tips om var jag kan få tag i nya stripes och dekaler till Sea Ray 230 Sundancer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakta en reklambyrå. Det har jag gjort till min båt och dekalerna ska bytas ut innan sjösättning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Water wolf, har du inte någhra bilder på det som du har gjort i båten ? Har också en 215EC hade varit kul och se hur du har gjort :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Inte än! Sätter in lite belysninsgsbilder i fotoalbumet när det är klart. Hoppas du trivs med din båt lika mkt som jag gör med min!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer en uppdatering. Mina prylar jag har beställt från USA har kommit. Tyvärr så var tutgallret för stort och mitt gamla är sprucket och i allmänt vidrigt skick så jag har gjort en tillfällig lösning av plexiglas som jag lackerat i vitt på baksidan. (Vill någon köpa det som inte passar så säg till)

post-23063-1394235418,0767_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mattan är lagd och jag är fantastiskt nöjd. Bilden ljuger då den nästan ser rosa ut. Den är ganska mörk beige. Så här ser den numera ut utan kök. (Vet någon vad den svarta och genomskinliga slangen är till för? Den svarta sitter fast i skrovet, medan den vita bara hänger... Den satt inte fast i något när jag påbörjade renoveringen

post-23063-1394235418,1693_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köket blev monterat idag. Jag har mattat ner det blåa i bänkskivan, och sen polerat upp den igen till en behagligare nyans, alla lister är oljade, kortsidan har jag fyllt igen ett högtalarhål, och sen, håll i hatten, tapetserat med våtrumstapet. Har faktiskt aldrig hört att någon gjort så innan, men jag är grymt nöjd med resultatet. ALlt vitt är upputsat och vaxat och en ny blandare i rostfritt är på plats

 

Senast ändrad av davahl | 06 april 2008 | 22:11

post-23063-1394235418,2569_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och en till på köket. Samma tapet kommer jag sätta på kortsidan på toaletten, där kommer jag sen ha en svart LCD. Blir klart imorgon...

post-23063-1394235418,3072_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har mycket kvar att göra, men mycket kommer också bli klart i veckan och då kommer fler bilder. KOmmentarer uppskattas.. = )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kommer en lista på arbetet på min Sea Ray i vinter;) Bytt ut de svarta instrumentmätarna mot nya vita Mercurymätare med rött nattsken. Kopplat in 12 st blå ledbelysningspunkter i sittbrunnen. Ska byta ut instrumentpanelen mot en i svart kolfiber. Vaxat med 2 lager Ultra Glozz samt ett tredje lager med Hempel Hårdvax. (Vaxat precis varenda detaj, även inne i båten) Impregnerat kapellet och ska även impregnera vinylsätena. Ska byta dekalerna vid skrovsidorna. Ska bli kul att sjösätta snart:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vad kör du på vinylen ??

 

Något du har god och lång erfarenhet av ?  som funkar ....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har testat. Vinylen blir glansig utav h-e men den rengör inte som utlovat.

Jag har beställt hem 3M vinyl från usa. Ska testa den till helgen....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se att så många är så flitiga,själv väntar jag på att få lägga i min Searay 250 för första gången snart.Några små saker att fixa först bara,ni som vet mycket kanske kan svara mig hur jag ska få överdäcket att bli lika polerat som övriga båten på den halkskyddade delen är den fortfarande solblekt så man inte vill titta på det.Tacksam för svar/Elniklas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda sättet är nog att rubba ytan med något bra medel med maskin och därefter polera. Men vilken rubbing du ska ha lämnar jag åt någon med erfarenhet av solblekta ytor. Rubbade min båt med Ultra Glozz och vaxade med samma (allt i ett) sen på med Hemperl hårdvax (för säkerhets skull) det var fint innan men reslutatet blev kanon! Fast min båt var fin innan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag la upp lite bilder på lite små saker som jag har gjort, inte lite stora som dom tidigare, men det är ju ändringar :) Kolla under fotoalbum

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat 3M vinyl. Njaeeee. Inte så värst imponerad.

Det bästa resultat på mina dynor blir om man tar Biltems vinylrengöring (Mycket bättre än Micros) och sen drar på ett lager med ultraglozz när det är helt rent.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå alla glada Sea Ray ägare.

 

Ser att ni haft lika mkt att stå i som en annan denna vinter/vår.

Sj har jag bytt ut hela elsystemet innefattande instrument, laddare, huvudströmbrytare, skiljerelä, strömbrytare, säkringar från glas till automat säkringar.  all jä-la kabel som de gömt. Vart även nya länspumpar med nya slangar och bottengenomföringar. Lite fina LED lister e även monterade i sittbrunn. Fick lite tid över så ja beslutade att bygga om instrumentpanelen samtidigt som ja höll på med elen. Tungan

Tålls väl att tillägga att stereon e utbyggd i små ord sagt. E det ingen fest i sommar så står ja för den.

Har även lyckas montera ett eftertlänktat ankarspel från Engbo. Efter all testkörning på land så e ja grymt nöjd...

Botten blev renskrapad och målad med 5 lager epoxifärg sedan 2 lager bottenfärg. Ska väl hålla ett tag hoppas ja, ingen fröjd att skrapa.

har även haft motorn på totalrenovering efter förra sommarns olycka. blocket e planfräst, cylinderloppen borrade, nya kolvar, lyftare, ventiler, kam, lager, pakningar osv. allt med andra ord. Ny tändning m m ....

Förra året var minst lika stressigt då jag klädde om alla dynor i ruffen sittbrunn. även alla skott vart omklädda. Ny plotter panel med nu plotter, ekolod samt bränslegivare. Ny kyl och mkt mkt mer.

Hoppas nu att man kommer i första helgen i Maj som plannerat, lite småfix innan man e hellt klar. Bilder kommer att komma snart . har ett par sen förra säsongen plus ngr från i år men mer kommer.

Trevlig sommar alla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har bytt ut den gamla spisen i pentryt med en låga till Origos nya infällningspis A200. Passade utmärkt. Pentrypumpen är också utbytt.

Funderar på att sätta in en WC med septitank och undrar om någon som vet var man bäst placerar vattenintaget till WC för lätt åtkomst? Båten är en 220 Sundancer -90.

MVH Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer uppdatera mitt fotoalbum med förbättrningar jag gjort i vinter. Ledbelsyning med 12 punktre. Ny instrumentpanel i Kolfiber. Nya vita Mercury instrument i med rött nattsken. Tagit bort de slitna dekalerna och kör utan! Snyggt! mmm...

Senast ändrad av WaterWolf | 06 maj 2008 | 08:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur svårt är det egentligen att få bort luddmatorna på durk, skott & tak i amerikanarna? Jag antar att det blir en del rester kvar efter man slitit bort den. Jag har tänkt att köpa en midcabinbt i dagarna, men gillar inte det ofta skitiga, illaluktande och fuktskadade raggarluddet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...