Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Carro_

Grill

Rekommendera Poster

Hej !

 

Någon som kan hjälpa mig med vilken typ av grill man skall köpa till båten ?

 

Har kört på engångs grillar i några år nu, men det kanske inte är den miljövänligaste sättet att grilla.

 

Tänker mig att den bör ligga runt 500kr i inköps pris.

 

Tack på förhand !

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag köpte ifjol en grill som jag starkt rekommenderar..

Märket heter son of hibachi, en ihopfällbar grill med bärväska.

 

Tyvärr tillåts ju inte reklam här, men sök på grillar på sveriges största prylmarknad...på nätet.

Företaget som säljer grillen har en internetshop, och finns i Skelleftehamn.

 

mvh Stefan

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej men upplysning är tillåtet. Det är bara en del som vägrar se skillnaden.

 

Här är grillen han menar klick

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag följande grill från Weber http://www.weber.com/bbq/pub/grill/2007/portable/GoAnywhereCharcoal.aspx

 

Den finns att köpa på många ställen och jag tror att den ligger på ca 500-600 kr.

 

Det går att laga mycket gått i den, t ex Potatisgrätäng med helstekt fläskfile för 10 personer.

 

Genom att man har ett lock så finns det vindskydd. Värmen går enkelt att reglera då det finns tilluft och frånluft.

Ska man bara grilla lite korv till lunchen så stänger man bara luftventilerna så stryps glöden.

Man riskerar inte heller att lämna brännmärken efter sig på bryggor och bord och trä. Det är en rejäl luftspalt mellan grill och underlag.

 

Ner man sen ska packa ner grillen i båten så kan man lägga grilltillbehören i grillen och den behöver ej vara tömd på grillkol. Locket låses med benstativet.

Har haft min grill sen 2002 och är mycket nöjd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja, det som är praktiskt är ju att den går göra i ordning innan man åker med båten, tex fylla up med briketter. Sedan tänder man ju grillen i uppfällt läge och viker ut den efter ca 10 min, När man grillat är det bara vika ihop den igen, det lär gå återanvända briketterna.

Man ska oxå enl uppgifte kunna stoppa ner den varm i väskan, det har jag dock ej testat ännu.

 

Tycker den funkar bra, och ett plus är väskan. Man slipper smutsa ner i båten samtidigt som den är lätt att bära.

 

Tror det står ganska utförligt på hemsidan.

 

/ S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en go anywhere från från Weber blir det för mig, vet många som har och är mycket nöjda. Har Weber klot hemma och är nöjd med den......nu bara längtar man till båt och grillsäsong...14.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Har kört med en cylinder grill i rostfritt från OK Ca300:- (som faktiskt inte rostade på flera år!)

Praktiskt lock som även gick att använda som extra grill om man vill grilla mycket.

Tror att ica och biltema har liknande lösningar.

Praktiskt att kunna stänga och flytta grillen när den brinner.

 

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=79807

 

Coob grillarna är annars en hitt, men då blir det lite andra pengar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också en sådan Webergrill ....är jättenöjd med den !!!!

 

Köp en sån !!!!!!!!!!

 

//JSR

post-11345-1394234975,8963_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


jag kör med en vertikalgrill jag, med stående grillkolshållare och det man grillar har man i nätkorgar på sidorna. Fungerar mycket bra och lätt att tömma/kyla av efter grillandet. packas ihop i en väska efter användning.

 

/Daniel

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag instämmer in kören av hyllningar till webern, skulle aldrig lämna hamnen utan den :-)

 

/Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har modell portföljgrill från en bensinmack.

Kostade 119 kr, praktisk att stuva, funkar bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag funderar också på grill. Hur är det med dessa ang. möjligheten att slippa sotfläckkar och dyl. i båten. Dom jag tittat på har inte gått att stänga så att det sluter helt tätt.

 

Såg en som i princip var en hink, med ett galler. Någon som testat den?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag stoppade in min Weber i en trunk/väska ..fick även rum med grillkolspåsen . Det som också ligger i väskan är en stålborste och ett par arbetshandskar , för å slippa skita ner dom små fingrana när man gör rent i grillen !!!!

 

post-11345-1394234976,851_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...