kenna 0 Postad 20 Mars , 2007 Hade tänkt att fixa till tändsystemet till min OMC 5,0, tycker dock att båtfirmorna tar hutlöst betalt för tändkablar, rotor m.m. Är det någon skillnad att använda bildelar till detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 20 Mars , 2007 Kolla med Hansen Marine ! Tror att dom har tel 08-4745001 eller kolla Webben http://www.hansenracing.se/ Dom har återförsäljare över hela landet! J.R P.s Såg att man kunde tanka ner deras nya marine katatalog! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spajn 0 Postad 20 Mars , 2007 Köp från någon amerikansk webshop. SÖk på goole efter webshop OMC parts eller dylikt. Jag köper alla reservdelar till min OMC/Johnson 300 utombordare från ishopmarine.com, det är bra mycket billigare än i Sverige. Exempelvis, så köpte jag ett tiltrör i rostfritt stål för ca400kr därifrån, i Sverige kostade samma del 1900kr, samma förhållande har gällt på en del andra delar jag beställt. Även om frakten kanske kostat någon hundring mer att man får betala svensk moms på köpesumman så finns det definitivt mycket pengar att spara. Mitt råd blir alltså, köp från USA, undvik att köpa något som har med båtar att göra i Sverige om det inte är prylar där du är beroende av garanti och support vill säga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser