Minego 13 Postad 27 November , 2006 Har ett ankarspel för lina men ingen ankarbox finns. Vilka mått på boxen med 50 m lina, form mm? Olika för olika fabrikat, tänker mig en blyad lina. Äldre powerwinsch spel är fabrikatet. Gärna tips o erfarenheter !!!!!!tänker inte köpa box utan leta efter något i plast, Bajamaja kanske med plugg i botten för tömning av vattnet? alt. göra själv....!!!!(Roligare så !!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 27 November , 2006 Njaee, jag har inte gjort nåt sånt - tyvärr Däremot såg jag en gång en kille som hade byggt en snygg låda på sin badplattform där bak. Lådan var i lackad teak, monterad på ena sidan. Snyggt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 27 November , 2006 Den äldre typen av läskback funkar väl bra?! Snyggt? -Näääeej! Funktionellt? -Joru! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 28 November , 2006 Kanske var litet otydlig....ankarspelet är i fören och linan går ned i kabinen där det inte finns någon ankarbox!!, ingen aning om hur dom löst det tidigare!!!!!!Boxen måste alltså monteras under ankarspelet i förruffen (fotändan sovutrymmet fram), Vilka mått gäller för lina 50 m på ankarboxen??????? Kollat litet på nätet men hur stora är Era boxar med samma längd på linan?????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 28 November , 2006 Fortfarande inte svar om storlek... men kanske ngn form av säck/påse typ vattenhämtare kan vara lösningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser