Gå till innehåll
torsdag 22 maj 2025
Minego

Ankarbox

Rekommendera Poster

Har ett ankarspel för lina men ingen ankarbox finns. Vilka mått på boxen med 50 m lina, form mm? Olika för olika fabrikat, tänker mig en blyad lina. Äldre powerwinsch spel är fabrikatet. Gärna tips o erfarenheter !!!!!!tänker inte köpa box utan leta efter något i plast, Bajamaja kanske med plugg i botten för tömning av vattnet? alt. göra själv....!!!!(Roligare så !!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njaee, jag har inte gjort nåt sånt - tyvärr

Däremot såg jag en gång en kille som hade byggt en snygg låda på sin badplattform där bak. Lådan var i lackad teak, monterad på ena sidan. Snyggt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den äldre typen av läskback funkar väl bra?! Snyggt? -Näääeej! Funktionellt? -Joru!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske var litet otydlig....ankarspelet är i fören och linan går ned i kabinen där det inte finns någon ankarbox!!, ingen aning om hur dom löst det tidigare!!!!!!Boxen måste alltså monteras under ankarspelet i förruffen (fotändan sovutrymmet fram), Vilka mått gäller för lina 50 m på ankarboxen??????? Kollat litet på nätet men hur stora är Era boxar med samma längd på linan??????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortfarande inte svar om storlek... men kanske ngn form av säck/påse typ vattenhämtare kan vara lösningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...