Gusta 0 Postad 28 Maj , 2006 Hej,någon som provat med en inverter på tex 1000w,min beredare ligger på 750w,så teoretiskt ska det gå,under gång,det tar ju ca en timme att värma vattnet Hoppas nån provat.Pratar alltså om12volt till 220volt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 28 Maj , 2006 Kan du inte använda kylvattnet från motorn istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 28 Maj , 2006 Hej,jag har sjövattenkylning,en omc460,vet inte om det blir så bra,vet du Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 28 Maj , 2006 12Volt, 750Watt cirka 62Ampere, lite förluster i omvandlaren (blir kupévärme...) ger sammanlagt cirka 75A! Vad har du för generator? Men teoretiskt går det ju! /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 28 Maj , 2006 Det blir jättebra. Jag vet, har själv haft det i 10 år nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 28 Maj , 2006 Som sagt, använd kylvattnet från motorn i en beredare som har både el och kylvattenanslutning. Använd 220V i gästhamnar för att ha varmvatten. För övrigt får man diska fort medan vattnet är varmt direkt efter motorkörning. Låter som en jäkla omväg att få ström ur generatorn, omvandla till 220V och sedan bara bränna upp elen i ett värmeelement. Inverten kan nog leverera effekten från ditt batteri en stund, men jag är tveksam vad din generator orkar leverera i längden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 29 Maj , 2006 Gantika,vad har du för motor,hur är det kopplat,finns det nån i Västerås som är duktig på OMC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser