Gäst OP-Admin Postad 18 April , 2006 Göörsnyggt!!!Lite sliten och trött i ryggen nu då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 18 April , 2006 Mycket vackert, ska försöka bräcka dej Återkommer med bild om några veckor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 18 April , 2006 INTE DUGG ta de med ro så går allt vägen. nu e de bara den där tävlingen om att se vem som får rätt i hur mycket ho kommer att ta in första dygnet. 1; 10/h x; 5lit/h 2; 220 volt pump Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 19 April , 2006 Onsdag nästa vecka åker vår pärla i sjön... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 19 April , 2006 Det va mej en tät båt du verkar ha med de alternativen. Jag tippar på en 2:a iaf. Mina alternativ är: 1. 10st 220pumpar X. 1 stycke brandspruta 2. Sjunker som en sten Förra året hade jag 7st stora 220V pumpar och det orkade inte hålla henne flytande. Många tycker jag ska döpa om henne till durkslaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 19 April , 2006 mitt pris till vinnaren är en tub tät............ ha ha. så illa jimmy_l tror jag inte på . du kan väl fylla henne till vatten linjen innan du sjösätter .........eller? gjorde så med min passbåt. läckte inte ett skit efter tre dagar. då hon läckte mer än slangen sprutade fyllde henne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 20 April , 2006 Hon hade legat på land nåt år innan jag sjösatte förra året. Att fylla vatten i före sjösättningen brukar jag försöka göra men inte så lätt när det rinne rut snabbare än vad man hinne rfylla på. Däremot la jag trasmattor som jag blötte i hela botten 5 dagar före sjösättning. hjälpte lite grann men det var för mycket springor kvar ändå. Tyvärr ser hon nästan likadan ut i skrovet i år igen och jag är inte så mycket för att använda massa tätningsprodukter. Får hon bara hänga i sin bom från kajen i en vecka så blir hon ju hur tät som helst sen. Det mest irriterande är alla campinggster nere vid hamnen som kommer så fort de ser än har du lärt dej nåt av misstagen från förrra året nu då Men men det är väl sånt man får stå ut me från stockholmare som inte har förstått sej på träet funktioner... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 20 April , 2006 nej de vet nog inte vad vänta på något gott e för nåt. okej en trsmatta då som pris........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 26 April , 2006 Hurra, nu är pärlan i sjön. Alltid spännande med första sjösättningen med ny båt. Säljaren påstod att hon knappt brukar ta in något vatten alls, och det visade sig stämma. Antydan till fukt efter ett par timmar, det var allt. Nu återstår riggning och hemsegling... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lilian2 0 Postad 26 April , 2006 Heldig med vejret, eller har du været inomhus i vinter, jeg mangler bundmaling og polish, men det regner og regner i DK. Ha en fin sæsong. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 26 April , 2006 segelbo. då har vi fått köpa bra underhållna båtar de va samma här med löften osv, som dessutom stämde. hurra för riktiga träbåtar. hoppas vi ses på sjön se efter mg vimpeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser