jokar 0 Postad 28 Januari , 2006 Hejsan! Jag skulle behöva den billigaste gps:en som finns! Den ska kunna visa farten (möjligtvis riktning(kompass) och sträckan). Karta och annat är bara onödigt. Mobil, hand-gps, hand-dator, bärbar-dator eller en större gps`? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 28 Januari , 2006 Garmin GPS 72 Den ultimata ENKLA flexibla GPS:en för land och sjö, givetvis flyter den och är vattentät Ingen risk att köpa begagnad ... hög kvalitet :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 29 Januari , 2006 Jag har kollat på Garmins eTrex Venture, verkar ha de flesta basic funktioner man behöver, går att komma över ny för ca. 1600:- /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 29 Januari , 2006 Jag har en Garmin 128 tror ja den heter...ser skitspejsad ut fast har typ inga funktioner alls=) Såg en beggad för 1000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 29 Januari , 2006 Inte någon billigare? Verkade ju i och för sig bra med garmin! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 29 Januari , 2006 Hej! Har själv en Magellan 315 som reserv. När jag köpte den för ett antal år sedan kostade den nästan inget och det måste betyda att folk idag i princip kastar bort dom. Varför kan man fråga sig? För numera använder jag mig av den när jag är på sådana vatten/vägar där jag inte kan ta med mig laptoppen. Och om Magellan fungarar, kanske någon frågar sig? Jo, bättre än jag från början trodde. Jag kan programera in 50 st egna LMK och det brukar räcka och bli över. Man ser, som jag ser det man behöver. Men som sagt jag kan inte säga vad de kostar begagnade, men inte kan de vara dyra, för detta var dom som sagt inte ens nya. /lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 29 Januari , 2006 Jag har en Garmin GPS 12 med hållare, 12V-kabel och fodral som du kan få för några hundringar. Strax söder Göteborg. Se spec på Garmins sida: http://www.garmin.se/adfinity.aspx?pageid=99 Visar position, distans, fart etc basic. //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 29 Januari , 2006 Någon som vet om en garmin 45xl har aktuell fart funktion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 29 Januari , 2006 Kolla i manualen http://www.sightgps.com.br/suporte/manuais/gps45xl.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 31 Januari , 2006 Beställde mig en Garmni E-trex Legend idag, beställde den från USA, går att få mycket bättre priser där (inkl. frakt och ev.tull) Slå en lov på t.ex. Ebay och kolla in vad handlarna har att erbjuda. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiRS6 0 Postad 22 Maj , 2007 Hejsan! Hittade en gammal Magellan 315 GPS uppe på vinden som aldrig har använts tidigare. Nu undrar jag bara hur man lättast får igång fartmätaren? GPS:en har jag redan fått igång men hur ska jag göra för att få igång mätaren som mäter Kilometer/timme? Måste man stoppa in en waypoint eller hur gör man? Jag har fått igång hastigheten två gånger dock enbart av att jag har råkat trycka på rätt knappar för efter jag har stängt av apparaten försvinner hastighten igen. Tacksam för svar! /Audi. Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:22 Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:23 Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:25 Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leffe64 0 Postad 14 Juni , 2007 Nu är det ju några veckor sedan du skrev ditt inlägg men har du kollat här? http://www.magellangps.com/support/product.asp?prodid=2 Där finns en manual på engelska till din GPS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser