Gå till innehåll
onsdag 25 juni 2025
jokar

Billig GPS

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag skulle behöva den billigaste gps:en som finns!

Den ska kunna visa farten (möjligtvis riktning(kompass) och sträckan).

Karta och annat är bara onödigt.

Mobil, hand-gps, hand-dator, bärbar-dator eller en större gps`?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garmin GPS 72

Den ultimata ENKLA flexibla GPS:en för land och sjö, givetvis flyter den och är vattentät :) Ingen risk att köpa begagnad ... hög kvalitet :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har kollat på Garmins eTrex Venture, verkar ha de flesta basic funktioner man behöver, går att komma över ny för ca. 1600:-

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Garmin 128 tror ja den heter...ser skitspejsad ut fast har typ inga funktioner alls=)

Såg en beggad för 1000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte någon billigare?

Verkade ju i och för sig bra med garmin!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har själv en Magellan 315 som reserv. När jag köpte den för ett antal år sedan kostade den nästan inget och det måste betyda att folk idag i princip kastar bort dom. Varför kan man fråga sig? För numera använder jag mig av den när jag är på sådana vatten/vägar där jag inte kan ta med mig laptoppen.

Och om Magellan fungarar, kanske någon frågar sig? Jo, bättre än jag från början trodde. Jag kan programera in 50 st egna LMK och det brukar räcka och bli över. Man ser, som jag ser det man behöver. Men som sagt jag kan inte säga vad de kostar begagnade, men inte kan de vara dyra, för detta var dom som sagt inte ens nya. /lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet om en garmin 45xl har aktuell fart funktion?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställde mig en Garmni E-trex Legend idag, beställde den från USA, går att få mycket bättre priser där (inkl. frakt och ev.tull) Slå en lov på t.ex. Ebay och kolla in vad handlarna har att erbjuda.

/Magnus 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan! Hittade en gammal Magellan 315 GPS uppe på vinden som aldrig har använts tidigare. Nu undrar jag bara hur man lättast får igång fartmätaren?

GPS:en har jag redan fått igång men hur ska jag göra för att få igång mätaren som mäter Kilometer/timme? Måste man stoppa in en waypoint eller hur gör man?

Jag har fått igång hastigheten två gånger dock enbart av att jag har råkat trycka på rätt knappar för efter jag har stängt av apparaten försvinner hastighten igen.

Tacksam för svar!

/Audi.

Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:22

Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:23

Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:25

Senast ändrad av AudiRS6 | 22 maj 2007 | 09:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...