Gå till innehåll
måndag 15 december 2025
Myggbetet

Pluggborr

Rekommendera Poster

Någon som vet vart nman kan köpa en borr för att själv kunna borra ur sina mahognyopluggar ur en mahognybräda som man har?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ett helt teakdäck som ska tas bort.. jäklar va plugg jag kan få då :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra Jimmy gör det. då får du säga till om det är bra eller kass :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom har även borr som du kan göra nya pluggar med....när det e dax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är ju precis det han ska göra...

Jimmy sök på Pluggskärare på biltema.. där har du tre skär för 70:- 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har provat classes pluggborrar/hålborrar, men var inte direkt positiv till dessa. Pluggen glappade rejält, iofs jobbade jag i ek som är ganska hårt så det kan ha påverkat resultatet.

/Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biultema är inte min grej riktigt, ska se om jag hittar nåt som är bättre kvalitetsmässigt är klasses men annarsa får det bli ett försök med dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill ha bra kvalitet är Pondus Snickeri bra, de har fräsar och pluggborrar. Om du skall tillverka enstaka pluggar eller om du skall ha teakpluggar är det billigare att köpa färdiga, Pondus har de flesta träslag och dimensioner för 2,50 kr/st. Teak sliter som bekant fruktansvärt på verktygen, så många verktyg blir det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lundqvist järn i Solna/Sundbyberg har en proffsborr, dock till ett proffspris också, drygt 700 riksdaler om jag inte minns fel för en som gör 100 mm plugg. Det blev till att ringa upp snickarvännen som gjorde ett antal pluggar till mig. Dock ska jag inte använda teakpluggarna till båt utan till mitt badrumsgolv. Nåtat och fint ska de vara. Snyggt blir det, så man kan sitta naken och njuta.

mvh/

Olle S 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så tokigt det kan bli - 100 mm - jätteborren Hubert. Nää, självklart ska det vara 10 mm

Där blev ni bjudna på enn gptt skratt i vinterkylan. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jimmy! Har du inhandlat ngt pluggborr eller ej?

är lite nyfiken :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallo.. Nej det har inte blivit några affärer än. Kn-llKryssaren af Göksnåre står i vinterförvar och väntar på plusgrader än så länge. Men skriver några rader när det har inhandlats en pluggborr och provkörts.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter bra det.. så fort den här jävla snön är borta ska presenningen av och ett snedtak byggas :-)

post-1122-1394234551,6808_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kände mej stressad av dej gedda så fick fara in till stan igår och inhandla en specialsats för borrning och pluggning i trä, 3 olika storlekar specialborrar och 3 olika pluggborrar. Köpte denna på Klasse olsson för 198:-. Provkörning beräknad i helgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe... så ska det låta :-) väntar ivrigt på ett utlåtande... vilka träslag ska du köra i?? ek teak mahogny fur??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kommer bli mest mahogny men även lite furu tror jag det lutar åt. Ett projekt är att bygga en skylight.. Hur det kommer att gå vågar jag inte ens tänka på. Även ruffen ska få sej en genomgång med helt ny inredning är det tänkt. Så det är bara tiden som fattas...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Köpte ett enkelt stativ på bauhaus att sätta borrmaskinen i.
Kan göra det enklare att få bra styrning av pluggborren
och lättare få dom raka.
Ett tag sen jag köpte den kommer ej ihåg priset.

Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...