Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
primouza

Bra medel för att tvätta båten...

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag tänkte tvätta av båten nu i helgen inför vintern.

 

Äre nån som har nåt bra medel att använda till sittbrunnen (har en Bayliner 2651)?

 

Det är mest plast å så, men man vill ju ändå få bort det mesta så att man slipper tvätta ihjäl sig i vår.

 

De ja ska tvätta syns på bilden...

Mattorna är urtagna så att det är bara plast där under...

 

Vore tacksam för svar...

 

Jag har lärt mig att det är på detta sätt man får ta del av folks hemliga tvättmedel...det är alltid nån som har nån trolldryck att tvätta med :-)

 

post-12957-1394234506,7935_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte så hemligt, men jag kör med Ajax och varmt vatten brukar funka bra. Kör med svamp, skölj efter, torka torrt med trasa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Detta kanske låter konstigt men jag använde Vanish, den rosa produkten som finns i alla Coop, ICA, konsum butiker.

 

Jag hade en mörkfläck av ett bär på plasten, inget hjälpte för att få bort den. Frugan skämtade till och sade använd Vanish, tar bort alla fläckar på dotternskläder. Jag provade och vips så var fläcken borta.

 

Provade även att få bort den där gula fula randen ovanför vattenlinjen, gissa hur det gick? 1-2 minuters arbete med tvätsvamp och vips så var den gula randen borta.

 

Skumt men det fungerar.

 

Mvh

Glidaren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Provade lite Vanish på båten....got damnit va de va bra!

 

Rekomenders varmt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HEheh, lite magic men det fungerar.

Kul att det funkade för dig me.

 

//glidaren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har använt Biltemas galontvätt, var mycket tveksam till om det var bra pga erfarenheter av vissa av deras andra tvättprodukter innan jag köpte, men det fungerar kanon. Vanish låter ju roligt, det får man pröva. Är det inte det som enligt reklamen innehåller \aktivt syre\ vad sjuttsingen är det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hört att Ajax innehåller ammoniak som har en gulnande effekt på plast (gelcoat). Vet inte om detta är riktigt. Har någon koll?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag och min far använder oss av något som kallas blårent riktigt bra medel tar bort allt ska kolla upp lite mer var man kan få tag på detta eller om det är företagsförsäljning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...