Hybro 1 387 Postad söndag kl 19:42 (redigerade) Detta är min Cumulus, som jag erbjuder TS att följa med på några dagar. Efter 19 säsonger, minst 143 platser besökta i Vänern och fler än 70 övernattningar varje år, kommer båten komplett med vagn, troligen att avyttras nästa säsong. Nu är det så att jag har 11 mil till hemmahamnen, vilket börjar ta emot, så här på ålderns höst. Har väl inte gett upp totalt än. Ut på sjön om några dagar. . Redigerad måndag kl 06:07 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 387 Postad måndag kl 06:08 (redigerade) Vill någon läsa om min båt, vad jag gjort med den o s v, finns det att läsa på ett annat forum: https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=279408#p3460401 Ett och annat tips och hur man kan lösa saker och ting själv. . Redigerad måndag kl 06:29 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 250 Postad onsdag kl 15:30 Ts tycks inte ha hört av sig mera. Läget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 387 Postad onsdag kl 16:25 (redigerade) Han pudlade väl. Kanske hittat nåt på närmare håll. Vill väl inte ha lugn, säker och fin segling på Vänern... Jag och sambon blir nu ute några dagar. Lugna vindar. Redigerad onsdag kl 16:27 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 278 Postad onsdag kl 17:45 2 timmar sedan skrev Ruskpricken: Ts tycks inte ha hört av sig mera. Läget? Blev väl avskräckt av skitsnack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 387 Postad onsdag kl 18:17 Så kan det va, om man inte läser allt i trådar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 387 Postad 19 timmar sedan (redigerade) Fin dag på sjön mellan grund, skär och undervattens stenar mm. Garmin Plotter med Hyrdrographica och framåtseende ekolod är perfekt för mig. Vanligt eklod som bara indikerar djupet rakt ned är inte tillräckligt i de vatten jag besöker. Då är det oftast för sent. TS kunde fått lära sig .... Liksom mycket annat. Redigerad 19 timmar sedan av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser