ottow 23 Postad 27 Januari Hej! Jag behöver serva min sprayhood och mitt sittbrunnskapell. Har någon tips på bra firmor i Göteborgstrakten som dom har varit nöjda med? Mvh Otto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 167 Postad 27 Januari Kolla in den här tråden: https://www.maringuiden.se/forum/topic/111336-kapellmakare-i-sverige-–-mina-personliga-erfarenheter-efter-många-år-med-båt/?tab=comments#comment-862586 Känns som om Marstrands Marintextil är ett säkert kort. Grabben har använt dem ett flertal gånger med både sprayhood och segel, grym service. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ottow 23 Postad 27 Januari Toppen, tack! Mvh Otto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 157 Postad 27 Januari Lokala småfirmor som jobbar med skomakeri o skrädderi är inte att förakta för att få hjälp med sprayhood o kapell. För ett par år sedan fick jag bytt samtliga fönster i sprayhooden för ett anständigt pris (jag hade pratat med en kapellmakare som tyckte jag skulle beställa en ny sprayhood av honom istället för att byta rutorna...). Samma skomakarfirma har även bytt det långa blixtlåset i fockkapellet. Det kan så klart vara olika kvalitet hos "skomakarna" precis som hos "kapellmakarna". Det viktiga är att de har en stark symaskin, tillgång till bra material/reservdelar och lite erfarenhet av kapell. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 122 Postad 27 Januari Jag brukar rekommendera Brimarin på Björcksgatan i Kålltorp. Det är en liten firma med bra och snabb service. Men du är nog ute i elfte timmen, denna typen av firmor brukar ha en hel del att göra så här års. Men Brimarin kan nog fixa det ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser