KlasG 24 Postad torsdag kl 14:02 Beställde en del till reservdelslådan från amazon. Fick fel såklart. Beställde 09-1027B-1 och fick 09-1027B-9 Men enda skillnaden på dessa är materialet, den jag beställde är EPDM, den jag fick är Nitril. Har läst lite om det och det känns ändå som det kan kvittar såvida jag inte ska pumpa vatten som är under 10 grader varmt. Hur hade expertisen här resonerat, returnera eller behålla? Mvh Klas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 882 Postad torsdag kl 15:54 Jag skulle reklamera för att det är det enda sättet att få det att bli bättre nästa gång någon beställer samma sak. Funktionsmässigt skulle jag inte direkt oroa mig. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 458 Postad torsdag kl 16:08 Beställde du rätt impeller (rätt art.nr) men fick fel, då är det ju uppenbart att leverantören gjort fel. Normalt sett brukar impellrar för sjövattenpumpar vara tillverkade av EDPM eller som i Johnson Pumps fall MC97 EDPM. Nitril är oljebeständigt vilket EDPM inte är. Sen hade jag inte beställt från Amazon och speciellt inte impellrar men det är en annan femma. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KlasG 24 Postad torsdag kl 16:53 Jag beställde rätt, står även rätt i ordern. Är original Johnson från en marinhandlare. Egentligen det jag undrar är om nitrilvarianten på något sätt är sämre att ha i sjövattenpumpen än epdm. //Klas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 458 Postad torsdag kl 17:16 Är nog hugget som stucket🤔 Johnson Pump rekommenderar själva MC97 EDPM till kylvatten-/sjövattenpumpar, har inte tänkt på det själv utan alltid använt originalnummer från motortillverkarens reservdelskataloger och där har aldrig stått om det varit EDPM, neopren eller nitril. Det enda jag vet med säkerhet är att nitril är oljebeständigt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser