Cam72 64 Postad 26 Oktober Hej! lyckades få ut resterna av den avbrutna avtappningspluggen på laddluftkylaren, nu skulle jag vilja rensa gängorna ordentligt innan jag beställer och monterar den nya pluggen. Vet någon med säkerhet vilken gänga och stigning hålet har? Vh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 279 Postad 26 Oktober Hej. 1/4" Rörgäng. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 26 Oktober När ändå paketet är ur, hur gör ni andra för att provtrycka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 279 Postad 26 Oktober Sätt i en propp och palla upp den. Fyll den helt med vatten och se om det läcker någonstans. Om du vill prova med tryck så måste du nog montera ihop paketet. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad torsdag kl 20:44 Så nu är pluggen ur och gängorna rensade. byggde idag ihop något som bör fungera vid provtryckning när jag väl monterat tillbaka allt och fyllt med vatten (glykol) vilket tryck ska man provtrycka med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 19 timmar sedan Fick fram från instruktionsboken att 0.2MPa gäller för provtryck, om jag googlar får jag fram en översättning som säger 2kg, kan någon verifiera att det stämmer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 604 Postad 19 timmar sedan 20 minuter sedan skrev Cam72: Fick fram från instruktionsboken att 0.2MPa gäller för provtryck, om jag googlar får jag fram en översättning som säger 2kg, kan någon verifiera att det stämmer? Om instruktionsbok och Google visar samma sak, så borde det stämma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 17 timmar sedan 0.2MPa står i instruktionsboken men det var mer huruvida Googles översättning till 2kg som jag vill verifiera, det är inte alltid svaren på Google stämmer har jag fått erfara och detta är inte mitt specialområde. med tanke på vad en insats kostar vill jag vara säker på saken 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser